Compania a prezentat un concept aproape de producție al sedanului său CLA, evaluat să parcurgă peste 750 de kilometri (466 de mile) cu o singură încărcare, devansând Modelul 3 împrospătat al Tesla. Automobilul este primul model Mercedes bazat pe viitoarele sale baze EV, cu un sistem de baterii care poate adăuga 400 de kilometri de autonomie în doar 15 minute de încărcare.
"Îl ducem la nivelul următor", a declarat duminică Markus Schäfer, directorul de tehnologie al Mercedes, într-un interviu acordat înaintea salonului auto IAA de la München. "Această mașină este extrem de importantă din motive de inovație și pentru a împinge limitele pentru ceea ce putem face cu o mașină de serie".
Mercedes se află sub presiune pentru a-și consolida gama de produse după ce vânzările dezamăgitoare din China au forțat compania să reducă prețurile la unele dintre modelele sale electrice.
BMW AG a prezentat sâmbătă propria sa generație de EV de ultimă generație, un coupe elegant cu un afișaj digital proiectat pe toată lățimea parbrizului. Atât prototipul BMW, cât și viitorul EV al Mercedes ar trebui să intre în producție în jurul jumătății deceniului.
Mercedes încearcă să țină piept Tesla și să consolideze vânzările în China, unde clienții se orientează din ce în ce mai mult către mărci autohtone precum BYD Co. și Nio Inc. care au fost mai bune în construirea de EV-uri cu software adaptat la gusturile locale. Compania are ca obiectiv să vândă numai EV-uri, acolo unde este posibil, până la sfârșitul acestui deceniu și intenționează să înființeze opt fabrici de baterii împreună cu parteneri.
Deși producătorul de automobile de lux nu este afectat de un război al prețurilor pentru EV-uri în China, perioada de creștere rapidă pe cea mai mare piață auto s-ar putea să se fi încheiat, a declarat directorul general Ola Källenius.
"După 30 sau 40 de ani de minune economică, ajung la un nivel de maturitate în care te confrunți cu probleme structurale", a spus acesta într-un interviu acordat Bloomberg Television. "Trebuie să adoptăm o poziție puțin mai precaută în această privință și să vedem cum evoluează lucrurile".
Conceptului CLA îi lipsește linia arcuită a acoperișului de la berlinele EQS și EQE ale mărcii. În timp ce acoperișul coborât al acestora le face mai aerodinamice, mărindu-le autonomia, designul reduce, de asemenea, spațiul pentru cap în compartimentul banchetei din spate. Acesta este un dezavantaj pe piața chineză, unde clienții bogați preferă adesea să fie transportați cu șoferul.
Mercedes urmărește o strategie de susținere a marjelor prin concentrarea resurselor pe vehiculele de top, inclusiv limuzinele Maybach, mașinile de performanță AMG și offroaderul G-Wagon, în timp ce se îndepărtează de modelele entry-level mai puțin profitabile, cum ar fi modelul compact A-Class.
Noul concept CLA stabilește modul în care producătorul va încerca să își apere poziția în segmentul de lux entry-level, unde Mercedes încearcă să atragă clienți mai tineri, concurând cu producători de volum precum Volkswagen AG și Toyota Motor Corp.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.