Vânzările au scăzut cu 1% în restaurantele McDonald's din toată lumea, în perioada aprilie-iunie, comparativ cu anul precedent - prima scădere de acest gen din ultimii trei ani, relatează BBC.
Scăderea a venit în ciuda faptului că lanțul de fast-food a oferit reduceri pentru a încerca să recâștige clienții atenți la costuri și pe cei care au boicotat lanțul din cauza războiului Israel-Gaza.
CEO-ul McDonald's Chris Kempczinski a declarat că rezultatele slabe au forțat compania la o „regândire completă” a prețurilor.
El a declarat investitorilor că firma se va baza pe reduceri pentru a încerca să oprească declinul vânzărilor.
Executivii au subliniat promoțiile recente, cum ar fi o masă fericită de 5 dolari în SUA și o campanie în Marea Britanie în care clienții pot alege trei produse pentru 3 lire sterline.
Se așteaptă ca acestea să fie extinse în lunile următoare, iar firma a declarat că lucrează cu francizații la alte eforturi de a reduce acest impact.
Acțiunile companiei au crescut cu mai mult de 3% după, deoarece CEO-ul a declarat că McDonald's are dimensiunea necesară pentru a face strategia să funcționeze.
„Știm cum să facem asta. Lucrăm cu francizații noștri pentru a face ajustările necesare”, a spus el.
McDonald's s-a confruntat cu o reacție negativă din partea clienților după ce a crescut semnificativ prețurile în timpul pandemiei.
Luna trecută, șeful de operațiuni al companiei a răspuns oficial plângerilor printr-o scrisoare deschisă adresată clienților, afirmând că social media a prezentat o imagine inexactă a companiei.
El a declarat că prețul mediu al unui Big Mac în SUA, care este acum de 5,29 $ a crescut cu 21% din 2019 - aproximativ în conformitate cu ritmul inflației - și multe articole au crescut cu mai puțin.
Dar, la apelul cu investitorii, Kempczinski a recunoscut că compania are de lucru pentru a-și recâștiga reputația.
CEO-ul a admis că majorările de prețuri, efectuate ca răspuns la inflație, „au determinat consumatorii să își regândească obiceiurile de cumpărare”.
Deși unele piețe au fost capabile să se adapteze, în altele, „a fost necesară o regândire mai cuprinzătoare”, a spus el.
McDonald's a majorat prețurile la articolele cheie mai rapid decât colegii săi, a declarat analistul Sara Senatore de la Bank of America.
„Consumatorii sunt pricepuți, conștienți de acest lucru”, a spus ea. „Menu-ul de 5 dolari pe care l-au lansat poate începe să schimbe percepțiile asupra companiei, dar nu vedem încă o schimbare de tendință în ceea ce privește tranzacțiile și asta este ceea ce vor trebui să vadă.”
McDonald's este cel mai recent gigant care avertizează asupra încetinirii cheltuielilor de consum, inclusiv în economii majore precum China.
Compania a declarat că veniturile totale, care includ vânzările din magazinele nou deschise, au rămas stabile de la an la an. Profiturile au scăzut cu 12%.
McDonald's a declarat că clienții cu venituri mai mici au fost afectați în mod deosebit, iar pierderea acestor cumpărători nu a fost compensată de gospodăriile mai înstărite care au redus prețurile.
Cererea la restaurantele sale a scăzut în SUA, a declarat compania, în timp ce contextul politic din Franța și războiul prețurilor din China au influențat, de asemenea, vânzările.
Franța se numără printre țările în care marca a fost implicată în apelurile la boicot declanșate de războiul Israelului din Gaza. Alte companii americane, inclusiv Starbucks, au fost de asemenea afectate.
„Consumatorii sunt mai exigenți cu privire la unde, când și ce mănâncă și aș spune că nu ne așteptăm la schimbări semnificative în acest mediu pentru următoarele câteva trimestre”, a declarat un executiv McDonald's în cadrul apelului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.