Potrivit unui decret publicat sâmbătă în Monitorul Oficial de către Ministerul Finanţelor şi Trezoreria Turciei, rata minimă a impozitului intern pentru profiturile companiilor nu va fi mai mică de 10% înainte de deduceri şi scutiri, arată Bloomberg, citat de Reuters.
Modificarea modului de impozitare a companiilor reprezintă un pas către consolidarea fiscală şi face parte dintr-o schimbare de direcţie supervizată de ministrul Finanţelor, Mehmet Simsek, de când acesta a preluat conducerea finanţelor Turciei, în urma alegerilor de anul trecut. Investitorii consideră că măsurile fiscale sunt esenţiale pentru sprijinirea politicii monetare în lupta împotriva inflaţiei.
De la preluarea portofoliul Finanţelor, Simsek a subliniat că legislaţia fiscală va fi simplificată şi că domeniul de aplicare al deducerilor şi scutirilor fiscale va fi redus.
În paralel, Guvernul de la Ankara şi-a revizuit, în scădere, previziunile privind deficitul bugetar pentru anul viitor la 3,1% din PIB, de la 3,4% anterior. Pentru acest an, Executivul se aşteaptă la un deficit de 4,9%.
Turcia își apără industria auto
Ministerul turc al Comerțului a impus condiții stricte la importul de vehicule hibride plug-in din anumite țări, inclusiv China, conform unui anunț publicat vineri în Monitorul Oficial.
Măsura urmează unei decizii luate în iunie de a limita importurile de vehicule electrice.
China s-a confruntat cu numeroase critici cu privire la exporturile sale de vehicule, despre care multe țări susțin că sunt puternic subvenționate de Beijing.
Analiștii spun că Ankara încearcă, de asemenea, să crească presiunea asupra producătorilor auto chinezi cu care poartă discuții cu privire la investiții în producție în Turcia.
Avizul, care intră în vigoare la jumătatea lunii octombrie, prevede că un importator trebuie să îndeplinească anumite condiții, inclusiv să aibă 20 de service-uri autorizate în șapte regiuni diferite ale Turciei, pentru a putea importa vehicule hibride care nu sunt produse în Uniunea Europeană sau în țări cu care Turcia are un acord de liber schimb. Analiștii spun că niciun importator nu îndeplinește condițiile.
„Toate vehiculele hibride plug-in care vor veni de acum înainte vor fi blocate, în afară de cele aflate deja în stoc. Alte mașini hibride sunt deja supuse unei taxe vamale ridicate”, a declarat Erol Sahin, fondator al firmei de consultanță EBS Danismanlik.
În iulie, compania chineză BYD a convenit cu guvernul turc să construiască în Turcia o fabrică în valoare de 1 miliard de dolari, cu o capacitate anuală de 150.000 de vehicule.
În Europa, vânzările de autovehicule complet electrice au scăzut mai rapid decât cele de autovehicule hibride, au arătat datele din septembrie.
Piața internă de automobile și vehicule ușoare din Turcia a fost de 762.000 de unități în primele opt luni ale anului, aproximativ la fel ca anul trecut. Importurile de mărci chinezești au crescut de peste două ori, ajungând la 63.000 de unități, cu o cotă de piață de 8%, potrivit datelor din industrie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.