Ancheta The Times spune că angajații Facebook știau din primăvara lui 2016 că hackerii ruși au folosit platforma pentru a interfera în alegerile prezidențiale din SUA iar Mark Zuckerberg și COO-ul Sheryl Sandberg au decis să minimalizeze public îngrijorările legate de aceast amestec. În toamna anului 2017, când a ieșit la iveală că 150 de milioane de oameni au fost expuși știrilor false, într-o operațiune orchestrată de Kremlin pentru a influența rezultatele alegerilor din SUA, Facebook a lansat un lobby intens și o campanie de PR de a minimaliza criticile.
Printre măsurile luate de Facebook a fost și angajarea companiei de PR, Definers. Această firmă de PR este condusă de veterani în politica republicană și care a făcut campanie pentru politicieni precum Mitt Romney sau Marco Rubio.
Compania de PR a publicat, în perioada respectivă, articole negative despre alte companii precum Google și Apple, pe siteuri afiliate precum NTK Network dar și articole defăimătoare la adresa lui George Soros.
Contractul dintre Definers și Facebook nu a fost un secret însă nu au fost cunoscut detaliile campaniei de PR și direcția lobby-ului făcut de Sandberg.
Reacțiile nu au întârziat. Patrik Gaspar, președintele Fundației pentru o Societate Deschisă, a publicat pe Twitter scrisoarea pe care a trimis-o, miercuri lui Sandberg, mesaj în care critică campania de defăimare la adresa lui Soros.
Zckerberg a declarat marți că habar nu avea despre Definers până în momentul în care a citit articolul în The Times.
Forbes a cerut o reacție din partea Facebook însă nu a primit niciun răspuns.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.