Marinarii obosiți, care sunt blocați pe nave reprezintă un risc pentru flota comercială

Antonia Popescu |
Data publicării:
Sutele de mii de marinari obosiţi, care sunt blocaţi pe nave de mai multe luni şi nu pot să meargă acasă din cauza pandemiei de coronavirus, reprezintă un risc
Sutele de mii de marinari obosiţi, care sunt blocaţi pe nave de mai multe luni şi nu pot să meargă acasă din cauza pandemiei de coronavirus, reprezintă un risc

Sutele de mii de marinari obosiţi, care sunt blocaţi pe nave de mai multe luni şi nu pot să meargă acasă din cauza pandemiei de coronavirus, reprezintă un risc pentru operarea în siguranţă a flotei comerciale mondiale, a declarat marţi secretarul general al Organizaţiei Maritime Internaţionale (IMO), Kitack Lim, transmite Reuters.

Aproximativ 90% din schimburile comerciale mondiale sunt transportate pe mare, astfel că cei peste două milioane de navigatori din întreaga lume joacă un rol crucial. Din cauza restricţiilor impuse în contextul pandemiei, înlocuirea echipajelor navelor este perturbată, chiar dacă în unele părţi ale lumii au început să fie relaxate restricţiilor.

Hong Kong. Cum au relaxat RESTRICȚIILE

Kitack Lim a spus că unii marinari sunt blocaţi pe mare de 15 luni, peste limita maximă de 11 luni prevăzută în convenţiile de muncă din sectorul maritim, ceea ce constituie o "criză umanitară".

"Aceasta a devenit acum o adevărată problemă de siguranţă, care pune în pericol operarea în siguranţă a navelor. Nu ne putem aştepta ca marinarii să stea pe mare pentru totdeauna", a spus Kitack Lim."Guvernele trebuie să permită shipping-ului să continue să funcţioneze prin aducerea marinarilor acasă şi de acasă la nave pentru a putea munci", a adăugat Lim.

La rândul său, Federaţia Internaţională a Lucrătorilor din Transport (ITF) le-a spus luni marinarilor că nu mai este acceptabil ca echipajele navelor să fie forţate să lucreze.

"Dacă ţi-ai terminat contractul, atunci ai dreptul să fi repatriat. Dacă acest lucru nu este posibil, atunci ar trebui să rămâi la bord ca pasager. Consecinţa ar putea fi că nava nu va mai putea să navigheze, din lipsa unui număr insuficient de marinari, dar acest lucru nu ţine de responsabilitatea marinarilor", a apreciat ITF.

Potrivit secretarului general al Camerei Internaţionale de Navigaţie (ICS), Guy Platten, amploarea operaţiunilor de înlocuire a echipajelor navelor este una uriaşă, având în vedere că 200.000 de marinari aflaţi în prezent la bordul navelor din întreaga lume ar trebui înlocuiţi cu alţi 200.000 de marinari care acum sunt la ţărm.

"La acest moment, aceasta este o chestiune care ţine de voinţa politică", a spus Platten. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 461552.09RON
1 ETH = 15771.86RON
1 LTC = 443.52RON
1 XRP = 6.28RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
NoMy - smt4.5.3
pixel