Publicitate
Brandurile internaționale vând cel mai mult pe piața din România, cel mai bine situându-se clasicele H&M, Zara sau C&A. Din spate vin tare branduri cu vânzări mai mici ca turcii de la LC Waikiki, Takko, New Yorker sau Koton sau cehii de la Kenvelo.
Piața totală trece de 4 miliarde de euro în timp ce primele trei branduri au cifră de afaceri în România de peste 550 de milioane de euro.
În 2018, Zara a vândut prin magazinele sale de aproape 220 de milioane de euro, în creștere față de 180 de milioane de euro cât anunțase în 2017.
Discounterii și low-cost-ul
Următorii competitori vând și ei suficient de mult. Zara vanduse în România articole fashion în valoare de 174 milioane euro , iar C&A de 96,8 milioane euro.
Urmează după cei trei mari, jucătorii care aspiră să ajungă pe podium deși mai au încă de tras.
Koton s-a apropiat în 2018 de vânzări de 50 de milioane de euro iar celelalte branduri precum Kenvelo, Takko sau New Yorker vând fiecare haine de 30-40 milioane de euro.
Discounterii precum Miniprix sau Pepco au o poziție solidă pe piață iar hypermarketurile mizează și ele pe segmentul de haine cu prețuri mici.
O altă componentă a comerțului cu haine îl reprezintă segmentul low-cost cu haine din Asia, în special de pe Aliexpress, estimat undeva la 100 de milioane de euro.
Per total, la o piață de 4 miliarde de euro, se observă faptul că deși trei branduri occidentale domină piața, există o tendință tot mai accentuată a brandurile din Asia(Turcia) sau Polonia de a se poziționa confortabil.
Citește și: Brandul ”Flori de ie” urcă pe podium la Paris Fashion Week
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.