Criza este atât de pronunțată încât Aeroportul Heathrow din Londra impune un plafon de două luni pentru traficul zilnic de pasageri pentru a limita haosul, un răspuns dramatic al celui mai aglomerat aeroport din Marea Britanie pentru a face față luptei cu cererea crescândă de călătorii.
Aeroportul va limita traficul zilnic de pasageri la 100.000 de plecări până la 11 septembrie, cerând transportatorilor să se abțină de la vânzarea de bilete de vară. Previziunile actuale estimează până la 104.000 de pasageri pe zi în timpul verii, încă sub cei aproximativ 125.000 de pasageri din această perioadă, înainte de pandemie.
Măsura vine ca reacție la lipsa de personal și despre care Heathrow a spus că nu este încă "la viteză maximă", în timp ce se grăbește să își refacă forța de muncă cu noi recruți. Potrivit aeroportului, unele funcții cheie, cum ar fi manipulatorii la sol pentru bagaje, rămân semnificativ subdimensionate. Aeroportul a fost deosebit de afectat de întreruperile de călătorie, deoarece o creștere a numărului de rezervări în cea mai aglomerată perioadă a anului s-a confruntat cu un exod masiv al lucrătorilor în timpul pandemiei.
"Obiectivul nostru este de a proteja zborurile pentru marea majoritate a pasagerilor de la Heathrow în această vară", a declarat directorul general John Holland-Kaye într-un comunicat. "Recunoaștem că acest lucru va însemna că unele călătorii de vară vor fi fie mutate într-o altă zi, pe un alt aeroport sau vor fi anulate și ne cerem scuze celor ale căror planuri de călătorie sunt afectate”.
Datele privind prețurile biletelor și anulările arată că Europa este locul în care turbulențele provoacă o durere maximă consumatorilor, în timp ce industria de turism din Asia încă navighează prin Covid-19, iar SUA suferă din cauza unui deficit de piloți. Unele companii aeriene au reacționat deja, British Airways renunțând la o serie de zboruri pentru sezonul de vară. Heathrow a declarat că, din cele 4.000 de locuri zilnice excedentare preconizate, doar aproximativ 1.500 au fost vândute în prezent, ceea ce îi oferă spațiu pentru a acționa.
În timp ce Heathrow a fost scutit de o parte din haosul din primăvară, când imaginile cu cozile lungi care șerpuiau în afara clădirilor aeroportului au ținut prima pagină a ziarelor, hub-ul a întâmpinat dificultăți în ultimele săptămâni, pe măsură ce cursele pe distanțe lungi, în care este specializat hub-ul internațional, revin în grabă. Ca urmare, bagajele s-au îngrămădit în afara terminalelor din cauza lipsei de încărcătoare de bagaje.
Grupul industrial Airlines UK, care numără printre membrii British Airways și Virgin Atlantic, nu a fost deloc înțelegător față de decizia Heathrow.
"Este dezamăgitor faptul că Heathrow, care preconiza un număr mai mic de pasageri și resurse necesare în faza de redresare, a considerat că este necesar să ia această măsură acum pentru a gestiona aceste deficiențe", a declarat directorul general Tim Alderslade într-un e-mail. "Marea majoritate a zborurilor de pe Heathrow pleacă conform planificării din această vară, iar transportatorii vor lua legătura cât mai devreme posibil cu toți clienții afectați de plafonare".
Pasagerii rugați să nu vină devreme pe aeroport
Pasagerii sosesc foarte devreme pe aeroport ceea ce provocă și mai mult haos. Marți, aeroportul le-a cerut clienților să nu sosească cu mai mult de 3 ore înainte de zborul lor.
De asemenea, limitările de capacitate în Europa au provocat o creștere a prețurilor biletelor. Deutsche Lufthansa AG a declarat că va oferi locuri doar la cea mai scumpă clasă de rezervare pentru luna iulie, în timp ce se luptă cu noile constrângeri. Această măsură a ridicat prețul chiar și al celor mai ieftine zboruri dus-întors între Londra și Frankfurt la 1.000 de euro.
Luna trecută, aeroportul Gatwick, al doilea cel mai mare hub din Londra, a declarat că va limita companiile aeriene la 825 de zboruri pe zi în iulie și 850 în august, față de un vârf zilnic de aproximativ 950 de servicii înainte de pandemie, pentru a face față crizei de personal din industria aviației. Hub-ul Schiphol din Amsterdam a luat măsuri similare, forțând compania națională olandeză KLM să limiteze vânzările de bilete.
În Marea Britanie, anulările de zboruri în ultimul moment din această țară aproape că s-au triplat în iunie, comparativ cu aceeași lună din 2019, chiar și în condițiile în care companiile aeriene au operat mai puține zboruri, potrivit datelor firmei de analiză a aviației Cirium. British Airways, al cărei principal hub este Heathrow, a renunțat la aproximativ 13% din capacitatea planificată pentru această vară. Aceasta este în creștere față de reducerea de 10% pe care a anunțat-o în luna mai.
Lipsa de personal a fost exacerbată de greve în locuri precum Scandinavia, Franța și Marea Britanie. Directorul general al Lufthansa, Carsten Spohr, a declarat deja că lucrurile probabil nu se vor ușura în următoarele săptămâni și că doar până la programul de iarnă se vor normaliza serviciile. Transportatorul german a redus aproximativ o treime din forța sa de muncă, ajungând la 100.000 de persoane, ca răspuns la restricțiile de călătorie impuse de coronanvirus.
International Consolidated Airlines Group SA, compania mamă a British Airways, a scăzut cu până la 1,1% în tranzacțiile de la Londra. Acțiunile au pierdut 28% din valoare în acest an, fiind al treilea cel mai slab performer din indicele Bloomberg World Airlines Index, format din 30 de membri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.