Un demonstrator tehnologic anulat...
Proiectul Mosquito, demonstratorul tehnologic pentru un viitor avion de luptă fără pilot, similar cu Loyal Wingman și dezvoltat de Royal Air Force Rapid Capabilities Office (RCO), nu va depăși faza de proiectare. Decizia, luată de comun acord cu partenerii din industrie, vine în urma unei analize detaliate a demonstratorului tehnic și a programului mai amplu LANCA (Lightweight Affordable Novel Combat Aircraft). LANCA își propune să maturizeze conceptul unui sistem fără pilot la bord care va zbura cu viteză mare alături de avioanele de luptă, sporindu-le capacitatea de a efectua misiuni de luptă aeriană, recunoaștere și supraveghere.
...și LANCA s-a reorientat ...
Programul LANCA a fost lansat în 2015 pentru a pune pe teren un avion comparabil cu "Loyal Wingman", capabil să opereze alături de avioanele de vânătoare aflate în serviciu în prezent, precum Typhoon și F-35B, iar apoi să devină parte a viitorului sistem aerian de luptă, adică să opereze alături de Tempest sau mai degrabă de FCAS. Mosquito a fost demonstratorul tehnologic, scop în care, în ianuarie 2021, Spirit AeroSystems a primit un contract pe trei ani, în valoare de 30 de milioane de lire sterline, pentru a construi demonstratorul tehnologic.
Mosquito ar fi trebuit să zboare până la sfârșitul anului 2023. Cu toate acestea, programul a fost întrerupt brusc prin anunțarea deciziei Royal Air Force de către Ministerul britanic al Apărării. Analiza efectuată de Laboratorul de Știință și Tehnologie a Apărării (Dstl) (o agenție executivă a Ministerului britanic al Apărării) a concluzionat că proiectul nu se ridică la nivelul așteptărilor, "capacități mai bune și mai eficiente din punct de vedere al costurilor putând fi obținute prin explorarea unor capacități aditive mai mici și mai puțin costisitoare".
...Cu o schimbare de direcție
"Prin intermediul Proiectului Mosquito și al altor activități experimentale, Royal Air Force a făcut progrese substanțiale și a obținut o valoare semnificativă în înțelegerea și operarea unei serii de viitoare capacități fără pilot", a declarat Air Commodore Jez Holmes, șeful Biroului pentru capacități rapide. "Această decizie maximizează învățarea acumulată până în prezent și permite o schimbare de direcție pentru programul LANCA. Biroul pentru Capacități Rapide va iniția acum rapid activități pentru a urmări în mod agresiv angajamentul ferm și neschimbat al RAF de a integra capabilități avansate fără pilot la bord în mixul de forțe pe termen scurt, cu o valoare adăugată mai imediată."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.