Marea Britanie: Producția auto, la cel mai scăzut nivel din 1956

Simona Haiduc |
Data publicării:
O asemenea scădere a fost o surprinză chiar și pentru producătorii britanici
O asemenea scădere a fost o surprinză chiar și pentru producătorii britanici

După o prăbușire istorică în timpul pandemiei Covid-19, agravată de penuria globală de semiconductori, producția de automobile din Marea Britanie a scăzut anul trecut la cel mai coborât nivel din ultimii aproape 70 de ani, potrivit cifrelor publicate joi.

"Industria auto a avut trei ani îngrozitori", a declarat Mike Hawes, directorul executiv al organismului industrial SMMT, întrebat de jurnaliști. Iar "anul trecut a fost cel mai rău din 1956 încoace. Atât de dramatică a fost scăderea. Suntem la aproximativ 40%" din nivelul de producție din 2019, a adăugat el. Numărul de mașini produse a scăzut cu 9,8% anul trecut față de 2021, coborând la 775.014 unități în 2022, a precizat SMMT într-un comunicat. Organizația, care reprezintă companiile din acest sector, anunțase deja la începutul lunii ianuarie că vânzările de mașini noi în Marea Britanie au ajuns anul trecut la cel mai scăzut nivel din ultimii 30 de ani.

Pe lângă deficitul de semiconductori, capacitatea de producție din Regatul Unit a avut, de asemenea, de suferit din cauza costurilor foarte ridicate ale energiei și a întreruperilor lanțului de aprovizionare din China din cauza blocării Covid-19. Acești factori nu sunt specifici Regatului Unit și au avut un impact asupra producției la nivel mondial. Dar în Marea Britanie s-a mai întâmplat ceva: s-au închis fabrici, întreprinderi. 

Astfel, uzinele din Swindon ale producătorului Honda au pus lacătul la porți în vara anului 2021, cele aparținând companiei Vauxhall și situată în Ellesmere Port și-au suspendat producția în primăvara anului trecut, specializându-se, ulterior, în producția de furgonete electrice.

Anul acesta va fi creștere

Sectorul speră ca anul viitor să aibă, în sfârșit, un pic de răgaz, pe măsură ce se va reduce deficitul de semiconductori. "Intrăm în 2023 cu un pic mai mult optimism", a declarat Mike Hawes. "Anul acesta vom avea creștere" deoarece, în ciuda temerilor legate de recesiune pentru economia britanică, cartelele de comenzi s-au umplut în 2022 fără ca producția să țină pasul, a spus el. Industria își propune o creștere de 15% a producției de automobile și camionete în acest an și speră să revină la un milion de vehicule produse într-un an până în 2025.

SMMT salută, de asemenea, numărul record de vehicule electrice și hibride produse în fabricile din Marea Britanie în 2022: acestea au reprezentat aproape o treime din întreaga producție.

Citește și A început producţia primului model de automobil Jogger hibrid la Mioveni

Uzinele Dacia de la Mioveni au început fabricaţia de serie a primului model de automobil Jogger hibrid, care are o autonomie de peste 900 km. În versiunea clasică, pe benzină sau gaz, au fost deja produse 80 de mii de vehicule, din care cea mai mare parte - peste 90 la sută - au fost exportate, în principal pe pieţele din Europa Occidentală. Primul automobil din noua gamă va ajunge la un client din România, informează constructorul, citat de Rador....

Citește și Cum ne distrăm în mașină. Producătorii auto prezintă noile lor idei de divertisment

"Este un domeniu ce poate fi implementat foarte rapid", a comentat Dirk Hilgenberg, șeful unității de software CARIAD de la Volkswagen AG. "Poate fi o simplă aplicație terță pentru un serviciu de streaming sau se pot genera platforme comune. Garantezi oferte de calitate, garantezi anumite venituri”, a adăugat el. 

În timp ce casetofoanele auto au constituit, decenii la rând, elementul de bază al destinderii în timpul deplasărilor cu mașina, vehiculele Tesla au depășit, oarecum, așteptările consumatorilor oferindu-le posibilitatea de a urmări servicii populare de streaming video, cum ar fi Netflix, YouTube și Hulu, în timp ce vehiculul este parcat și se încarcă....

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9766
Diferența 0.0004
Zi precendentă 4.9762
USD
Azi 4.7317
Diferența 0.0147
Zi precendentă 4.717
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9766 RON
USD flag1 USD = 4.7317 RON
GBP flag1 GBP = 5.9743 RON
CHF flag1 CHF = 5.3535 RON
AUD flag1 AUD = 3.0801 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3872 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0307 RON
NOK flag1 NOK = 0.4280 RON
SEK flag1 SEK = 0.4288 RON
XAU flag1 XAU = 405.9099 RON
Monede Crypto
1 BTC = 467265.83RON
1 ETH = 15882.94RON
1 LTC = 427.75RON
1 XRP = 6.53RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.59%
6 luni: 5.63%
12 luni: 5.68%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17302.900.63%
BET-BK3221.640.41%
BET-EF929.350.69%
BET-FI60662.120.61%
BET-NG1219.650.92%
BET-TR38161.220.63%
BET-TRN37092.260.63%
BET-XT1485.430.59%
BET-XT-TR3220.460.59%
BET-XT-TRN3136.900.59%
BETAeRO921.78-0.46%
BETPlus2560.280.63%
RTL38306.500.68%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel