Anul trecut, aproximativ 22,1 milioane de pasageri au trecut prin aeroportul londonez Heathrow.
De asemenea, a informat luni aeroportul londonez, volumul de mărfuri a scăzut cu 28% anul trecut.
În decembrie, numărul de pasageri care au trecut prin aeroportul Heathrow a înregistrat un declin de 83% din cauza înăspririi restricţiilor în urma apariţiei unei noi variante a coronavirusului, milioane de pasageri fiind forţaţi să-şi anuleze planurile.
ANM: Informare meteo de NINSORI. Până când
În octombrie, Heathrow a pierdut pentru prima dată titlul de cel mai aglomerat aeroport din Europa, din cauza pandemiei, fiind întrecut de Paris Charles de Gaulle.
În primele nouă luni din 2020, aproximativ 19 milioane de pasageri au trecut prin aeroportul londonez Heathrow, faţă de 19,3 milioane înregistraţi de aeroportul din capitala Franţei.
La distanţă apropiată se află aeroporturile din Amsterdam (Schiphol) şi Frankfurt. Acestea, alături de Paris Charles de Gaulle, au introdus testări pentru pasageri, astfel încât s-au redeschis mai repede În schimb, testarea pasagerilor în Marea Britanie, ca metodă de a se evita carantina "s-a desfăşurat într-un ritm prea lent", astfel încât în trimestrul trei din 2020 numărul pasagerilor care au trecut prin aeroportul londonez a scăzut cu 84%.
Heathrow, care deja a renunţat la 500 de angajaţi, a raportat extinderea pierderilor în primele nouă luni din 2020, la 1,5 miliarde de lire sterline (1,95 miliarde de dolari).
De asemenea, compania a înrăutăţit estimările privind numărul de pasageri în 2021 la 22,6 milioane - mai puţin de un sfert faţă de nivelul din 2019.
Printre firmele care deţin Heathrow se află Ferrovial (Spania), Autoritatea de investiţii din Qatar şi China Investment Corp.
Conform datelor Eurostat, Heathrow a fost în 2018 cel mai aglomerat aeroport din Uniunea Europeană cu 80 de milioane de pasageri, în creştere uşoară cu 3% comparativ cu 2017.
Potrivit Asociaţiei Internaţionale de Transportat Aerian (IATA), companiile aeriene europene ar urma să înregistreze pierderi nete de 21,5 miliarde de dolari în 2020 (faţă de un profit net de 6,5 miliarde de dolari în 2019), ceea ce ar putea pune în pericol şase până la şapte milioane de locuri de muncă din industria aeronautică şi sectoarele care au legătură cu aviaţia în Europa.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.