Vânzările celui mai mare grup de lux din lume, care deține mărci precum Louis Vuitton, Dior și Tiffany, au ajuns la aproape 24 de miliarde de euro în ultimele trei luni ale anului, fără a lua în considerare fluctuațiile valutare și achizițiile, informează Reuters.
Această cifră a depășit cu puțin așteptările analiștilor, care estimau o creștere de 9%, confirmat de asemenea de HSBC. Vânzările crescuseră cu 9% în al treilea trimestru și cu 17% atât în primul și în al doilea trimestru.
După o creștere explozivă a vânzărilor pentru companiile de modă de lux din perioada post-pandemică, consumatorii și-au restrâns achizițiile, în special clientela mai tânără și mai puțin bogată, care este mai vulnerabilă la creșterea inflației.
LVMH, un conglomerat care cuprinde branduri de băuturi spirtoase, bijuterii, cosmetice și modă, este considerat un indicator pentru industria luxului în general.
Analiștii de la Barclays estimează o creștere de 5% în acest an la nivelul întregii industrii din partea companiilor de lux de top, în scădere de la 9% anul trecut și de la o creștere de două cifre în ultimii doi ani.
"Este de așteptat ca trimestrul actual să beneficieze de o redresare puternică din partea Chinei", a declarat Jelena Sokolova, analist senior pe piața de capital cu companii de lux la Morningstar. "Continuăm să vedem cererea chineză la nivel global ca un punct luminos global pentru lux."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.