Publicitate
Propunerea dezbătută în prezent a fost prezentată în luna martie de Comisia Europeană şi vizează în principal giganţii americani ai Internetului: Google, Apple, Facebook şi Amazon, reuniţi sub acronimul GAFA. Propunerea vizează introducerea rapidă a unei taxe e 3% pe veniturile generate de aceste companii din anumite activităţi (publicitate sau revânzarea datelor personale), până când va fi negociată o soluţie la scară mondială în cadrul Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD).
La sosirea sa la reuniunea miniştrilor europeni de Finanţe, care are loc marţi la Bruxelles, Bruno Le Maire, a declarat pentru AFP că "directiva trebuie adoptată în luna decembrie 2018, cu prilejul ultimului Consiliu European din acest an, însă suntem deschişi la ideea unei amânări a datei la care ar urma să intre în vigoare pentru a lăsa timp OECD să facă o propunere mai completă".
Parisul, care a făcut un cal de bătaie din adoptarea unui proiect european de taxare a economiei digitale, este gata să amâne timp de un an, un an şi jumătate aplicarea acestei taxe pentru ca să poată fi găsită o soluţie la nivel internaţional.
"Nu există divergenţe cu Olaf Scholz (-ministrul german de Finanţe-nr.) cu privire la acest subiect. Împărtăşim acelaşi punct de vedere, există unele dificultăţi tehnice de soluţionat. Trebuie să le rezolvăm în următoarele patru săptămâni" a explicat Bruno Le Maire.
Franţa, ţara care se află la originea acestei propuneri, speră că şi celelalte state europene o vot aproba până la finalul anului. Însă unele state membre UE se opun acestui proiect, în special Irlanda, unde mai mulţi giganţi din domeniul internetului şi-au înfiinţat cartierul general european.
Conform unor documente consultate de Reuters, pentru a depăşi reticenţele, Austria, ţară care în prezent deţine preşedinţia rotativă a UE, a propus stabilirea unei "date fixe de expirare" în cazul taxei digitale. O aşa-numită "clauză de expirare" a fost deja susţinută de majoritatea celor 28 de state membre, dar până acum era legată de un acord global cu privire la reforma fiscală. În conformitate cu propunerea Austriei, taxa ar urma să ia sfârşit la o dată prestabilită.
De asemenea, Austria a propus excluderea veniturilor obţinute din vânzarea datelor utilizatorilor de pe lista activităţilor care ar urma să fie acoperite de noua taxă digitală, ceea ce înseamnă o diluare a propunerii iniţiale a Comisiei Europene. Doar veniturile din publicitatea online sau de pe pieţele virtuale ar urma să fie supuse noii taxe în conformitate cu planurile Austriei.
Pentru a fi introdusă noua taxă digitală are nevoie de sprijinul tuturor statelor membre UE.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.