Airbus, cel mai mare producător global de aeronave, a înregistrat în luna mai un număr mai mare de livrări de avioane comerciale decât în orice altă lună de la începutul anului, chiar și în ciuda unui recent deficit de componente.
În ultima lună, grupul european de aviație a livrat un total de 63 de avioane către clienți, comparativ cu cele 54 de unități livrate în aprilie și cele 61 de unități livrate în martie.
Cu toate acestea, Airbus se află departe de a-și atinge obiectivul de a livra 720 de aeronave anul acesta, având în vedere că în primele cinci luni ale anului a livrat doar 244 de avioane comerciale. Analizând situația, experții sunt sceptici în privința atingerii acestui obiectiv.
Tot în mai, Airbus a obţinut 17 comenzi pentru avioane noi, dar se confruntă şi cu 17 anulări, după ce compania aeriană indiană Go First a declarat faliment.
Din aceeaşi categorie: Bogdan Chiriţoiu: Dispariţia Blue Air, unul dintre motivele pentru care s-au scumpit biletele de avion
"Reducerea concurenţei prin dispariţia Blue Air cu siguranţă a afectat preţurile la biletele de avion", este de părere Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
Dispariţia Blue Air este unul dintre motivele pentru care s-au scumpit biletele de avion, iar personal îmi pare rău că nu s-a reuşit salvarea acestei companii, a declarat, sâmbătă, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, la o conferinţă organizată la Sinaia.
"Teoretic, avem şi la Blue Air plan de restructurare. În realitate, mi-e greu să cred că Blue Air poate să redevină fiabilă. O companie aeriană care nu zboară de luni de zile, cam cum ar fi situaţia? Avioane n-a avut niciodată, iar acum nici nu zboară, deci ce s-ar putea întâmpla acolo? Personal îmi rău, deoarece cred că era bine în piaţa românească să avem un operator. Blue Air era al treilea operator, compania era în top 3, era mai mare decât TAROM înainte de criză şi dispariţia lor a dus... deci cota lor de piaţă s-a mutat la Wizz Air, preţurile au crescut - nu spun că au crescut numai din cauza dispariţiei Blue Air, dar reducerea concurenţei prin dispariţia Blue Air cu siguranţă a afectat preţurile. Sunt mai multe motive pentru care au crescut biletele de avion, ele crescut în toată Europa, nu numai la noi, dar parte din explicaţia creşterii la noi este şi dispariţia Blue Air. Deci, îmi pare rău că nu s-a reuşit salvarea acestei companii", a susţinut Chiriţoiu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.