Transportatorii maritimi din întreaga lume se îndepărtează de Marea Roșie - și, prin urmare, de cea mai scurtă rută din Asia spre Europa, prin Canalul Suez - după ce militanții Houthi din Yemen, susținuți de Iran, au intensificat atacurile asupra navelor din regiunea Golfului pentru a-și arăta sprijinul față de gruparea palestiniană Hamas care luptă împotriva Israelului în Gaza.
Călătoria în jurul Africii poate adăuga aproximativ 10 zile la durata călătoriei și necesită mai mult timp și combustibil, ceea ce duce la creșterea costurilor de transport maritim, informează Reuters.
Compania daneză Maersk a anunțat la începutul acestei săptămâni că va întrerupe toate navele cu destinația Marea Roșie, în urma unui atac asupra uneia dintre navele sale de către militanții Houthi, iar de atunci a început să redirecționeze navele în jurul Africii.
"Situația evoluează și rămâne extrem de volatilă, iar toate informațiile disponibile la îndemână confirmă faptul că riscul de securitate continuă să fie la un nivel semnificativ ridicat", a declarat Maersk într-o declarație de vineri.
În consecință, compania va devia toate navele Maersk în jurul Capului Bunei Speranțe "în viitorul apropiat".
Inițiativa de apărare a SUA nu dă rezultate
La 19 decembrie, Statele Unite au lansat o operațiune multinațională pentru a încerca să protejeze comerțul în Marea Roșie, dar multe companii de transport maritim și proprietari de mărfuri continuă să devieze navele în jurul Africii din cauza atacurilor continue iar la aproape o săptămână distanță își anunțase interesul de a relua tranzitarea Mării Roșii.
Joi, Maersk a redirecționat patru dintre cele cinci nave de containere care se îndreptau spre sud și care trecuseră deja prin Canalul Suez, înapoi spre nord pentru lunga călătorie în jurul Africii.
"Deși continuăm să sperăm într-o rezolvare în viitorul apropiat și facem tot ce putem pentru a contribui la aceasta, încurajăm clienții să se pregătească pentru persistența complicațiilor în zonă și pentru perturbări semnificative ale rețelei globale", a declarat Maersk.
Canalul Suez este folosit de aproximativ o treime din totalul global al navelor de marfă, iar redirecționarea navelor în jurul vârfului sudic al Africii se estimează că va costa până la 1 milion de dolari în plus în combustibil pentru fiecare călătorie dus-întors între Asia și Europa de Nord.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.