Maersk, una din cele mai mari companii de transport maritim din lume, cu o cotă de piaţă de aproximativ 17%, transportă mărfuri pentru giganţi ca Walmart, Nike şi Unilever. Anul trecut, compania a majorat de două ori estimările de profit, în urma majorării cererii şi a perturbărilor din porturi, cauzate de pandemie, care au dus la majorarea tarifelor de transport maritim. Dar de atunci aceste tarife au scăzut, pe fondul temerilor privind evoluţia economiei mondiale şi a inflaţiei ridicate.
În 2023, Maersk se aşteaptă ca cererea globală de containere pentru transportul maritim să scadă cu 2,5%, în contextul majorării stocurilor.
Compania estimează că va înregistra un profit înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) de 8 - 11 miliarde de dolari în 2023, faţă de 36,8 miliarde de dolari în 2022.
"Previziunile pentru 2023 se bazează pe aşteptările că operaţiunea de corectare a stocurilor se va finaliza până la 30 iunie 2023, ducând la echilibrarea cererii", a informat într-un comunicat firma daneză, ale cărei previziuni sunt considerate un barometru al comerţului mondial.
În trimestrul patru din 2022, tarifele de transport maritim au scăzut cu aproape un sfert, comparativ cu precedentele trei luni.
De asemenea, profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) în ultimele trei luni din 2022 s-a situat la 6,52 miliarde de dolari, faţă de 7,99 miliarde de dolari în perioada similară din 2021, în timp ce analiştii se aşteptau la 6,95 miliarde de dolari.
Veniturile au scăzut la 17,8 miliarde de dolari, în trimestrul patru din 2022.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.