Maersk, una dintre cele mai mari companii de transport maritim din lume, cu o cotă de piaţă de aproximativ 17%, transportă mărfuri pentru giganţi ca Walmart, Nike şi Unilever.
Numărul containerelor încărcate pe nave în perioada ianuarie-martie 2023 a scăzut cu 9%, în timp ce tarifele de transport maritim au scăzut în medie cu 37%, a informat Maersk.
"Am înregistrat o performanţă financiară solidă pe o piaţă dificilă, cu o cerere mai redusă, provocată de acumularea continuă a stocurilor", a afirmat directorul general Vincent Clerc.
Compania daneză se aşteapă ca cererea pe plan global pentru livrarea de containere pe mare să scadă cu 2,5%.
Maersk a menţinut previziunea conform căreia va înregistra un profit înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) de 8 - 11 miliarde de dolari în 2023, faţă de nivelul record de 36,8 miliarde de dolari în 2022.
Previziunile pentru 2023 ţin cont de creşterea economică redusă, iar scăderea cererii pentru livrarea de containere pe plan global se va stabiliza la mijlocul anului.
EBITDA a scăzut în primul trimestru din 2023 la 3,97 miliarde de dolari, de la 9,08 miliarde de dolari în urmă cu un an, depăşind estimările analiştilor, de 3,71 miliarde de dolari. De asemenea, veniturile au înregistrat un declin de 26%, la 14,21 miliarde de dolari.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.