Noile mărci de mașini electrice din China, chiar și producătorii auto tradiționali de stat, se întrec pentru a încorpora tehnologii și caracteristici considerate cândva premium în vehiculele electrice cu prețuri de până la 20.000 USD, sau mai puțin de jumătate din costul unei mașini noi medii în Statele Unite, care astăzi depășește 48.000 USD.
Acest lucru reprezintă o provocare tot mai mare pentru mărcile străine din China, inclusiv pentru Tesla și Volkswagen, ambele având vehicule electrice lider la vânzări pe cea mai mare piață din lume, dar și pe altele, spun analiștii.
Anul trecut, BYD a șocat industria auto când, la Salonul auto de la Shanghai, și-a lansat vehiculul electric Seagull, care acum are un preț de sub 10.000 de dolari. Seagull este acum a patra mașină electrică cea mai bine vândută din China.
Dar alți producători de automobile chinezi, inclusiv companiile de stat care au intrat mai târziu în cursa VE, au redus diferența cu vehiculele electrice comercializate sub 10.000 de dolari.
Piața este, de asemenea, sufocată de vehicule electrice și plug-in al căror preț de pornire este în jur de 20.000 de dolari și ale căror echipamente interioare și tehnologie sunt încă scumpe.
Consumatorii chinezi, în special cei mai tineri, văd luxul tehnologic ca pe o considerație importantă, iar producătorii auto chinezi preiau conducerea în privința acestor caracteristici, a comentat Raymond Tsang, partener Bain & Company din Shanghai.
Această situație este destul de diferită de multe alte piețe occidentale unde, în mod tradițional, cumpărătorii de mașini continuă să acorde o importanță deosebită calității, fiabilității, conducerii și manevrării, a adăugat el.
SĂ-I DISTRĂM PE PIETONI!
Într-o cursă pentru diferențiere, unele mărci chineze oferă funcții menite să fie distractive, chiar frivole. Baojun Yep, un mini vehicul electric fabricat de societatea mixtă SAIC-GM-Wuling și având un preț de pornire de circa 11.000 de dolari, este echipat cu un ecran pe hayon unde șoferul poate afișa mesaje precum „mulțumesc” sau un emoji „inimă” pentru a-i saluta politicos pe ceilalți participanți la trafic.
Sedanul electric Zeekr 001, o ofertă premium în China, cu un preț de pornire de aproximativ 37.000 de dolari, dotat cu un dispozitiv, la staționare, difuzează muzică, oferind pietonilor o serie de emoji-uri.
SUV-ul hibrid plug-in D5X DMH de la Roewe, abia lansat de SAIC Motor pentru un preț de pornire de 16.500 de dolari, permite șoferilor să introducă simultan până la 10 comenzi diferite într-un sistem de navigare, de exemplu o serie de destinații diferite.
XPeng și Nio, întreprinderi axate pe vehicule electrice care s-au lansat ca startup-uri, lansează mărci de consum pentru China, unde concurența prețurilor a devenit acerbă. Xpeng se așteaptă ca viitorul său vehicul electric marca Mona să fie primul din China, cu un preț sub 21.000 USD și echipat cu funcții de conducere autonomă la nivel înalt.
Chiar și acum un an sau doi, nu credeam că putem realiza acest lucru, a declarat Brian Gu, co-președintele XPeng, reporterilor în marginea salonului auto de la Beijing.
În China, prețul componentelor specializate - inclusiv senzorii necesari pentru funcțiile de conducere autonomă și ecranele de divertisment în mașină - a scăzut și concurența s-a intensificat pe cea mai mare piață auto din lume, spun analiștii.
Dongfeng, un producător auto deținut de stat, introduce Nammi la Beijing. Acest vehicul electric cu o autonomie de 300 km (186 mile) se vinde cu 9.600 USD. Are mânere de uși îndreptate care se deschid la comandă, o caracteristică aerodinamică popularizată de Tesla. Proprietarii pot porni mașina și pot deschide ușile de la distanță folosind un smartphone.
EFECTE CHINEZE „WOW”
Mărcile americane și europene au fost întotdeauna considerate mai luxoase și de calitate mai bună decât cele chinezești. Potrivit analiștilor, această situație se schimbă rapid.
Aureola brandurilor străine aproape a dispărut, afirmă analiștii McKinsey într-un raport privind perspectivele pieței auto din China. Volkswagen, marca străină de top din China, intenționează să ofere consumatorilor chinezi cunoscători de tehnologie surpriza la care se așteaptă, a anunțat Ralf Brandstaetter, responsabil pentru China.
CEO-ul Mercedes-Benz, Ola Kaellenius, a declarat pentru Reuters că echipa sa chineză de tehnologie digitală s-a concentrat pe satisfacerea gusturilor consumatorilor mai tineri din China, mai orientați spre tehnologie. În noua E-Class poți cânta karaoke. Poate nu ai această funcție în Germania. Poate ar trebui să o faci. Dar aici, clienților le place.
În magazinul emblematic al gigantului tehnologic chinez Huawei din centrul Beijingului, Jack Xu nu cumpăra un smartphone, ci primul său vehicul electric. Cel care i-a atras atenția a fost un SUV susținut de Huawei sub marca Aito, un vehicul electric realizat în parteneriat cu Seres.
Când vine vorba de vehicule electrice, suntem deja în fruntea pachetului global, a spus lucrătorul din educație în vârstă de 36 de ani, privind ecranul de afișare care se întindea pe lățimea rândului din față. De ce aș alege o mașină străină?
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.