Magazinul Gucci de la parterul hotelului Athenee Palace Hilton din Bucureşti s-a închis după 11 ani, arată Ziarul Financiar, citat de Mediafax. Brandul era adus local în sistem de franciză de familia de antreprenori Calagiu.
Potrivit ZF, închiderea reprezintă unul dintre cele mai importante evenimente de pe piaţa de lux din România, deoarece Gucci era unul dintre numele vechi, stabile, buticul fiind amplasat în acelaşi loc de mai bine de un deceniu.
Marca italiană a fost adusă pe plan local în 2010 de un alt antreprenor, Alessandro Amato , pentru ca apoi acesta să cedeze franciza către familia Calagiu, care are afaceri şi în domeniul construcţiei şi mentenanţei.
Povestea Gucci. Lux, amantlâcuri, ambiții și o crimă
Închiderea vine în al doilea an de pandemie de COVID-19, însă în 2020, primul an marcat de criza sanitară, când activitatea magazinelor de modă offline a fost suspendată timp de câteva luni, magazinul Gucci îşi majorase vânzările cu 10%.
O sursă din piaţă spune că motivul nu ţine de rezultatele afacerii locale, ci de o decizie a companiei-mamă de a renunţa la unităţile operate în franciză.
În ceea ce priveşte buticul de la Bucureşti, acesta a încheiat anul 2020 (ultimul pentru care există date publice) cu afaceri de 20,7 mil. lei, cu 10,7% mai mari decât în 2019 şi aproape duble faţă de 2018.
Închiderea buticului de la Bucureşti survine la mai puţin de doi ani după ce familia Calagiu a tras obloanele şi magazinului La Perla din Bucureşti. Brandul de lenjerie intimă de lux era operat tot în sistem de franciză, fiind amplasat la parterul hotelului de cinci stele Radisson Blu de pe Calea Victoriei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.