Publicitate
În același timp, companii precum Kore Infrastructure și Masdar dezvoltă noi tehnologii și parteneriate pentru a avansa utilizarea hidrogenului la scară industrială.
Hidrogenul verde, încă prea costisitor pentru multe industrii
Conform studiului Harvard, publicat în revista Joule, hidrogenul verde rămâne o soluție scumpă pentru reducerea emisiilor de carbon. Cercetătorii estimează că, la prețurile actuale, costul reducerii emisiilor ajunge între 500 și 1.250 USD pe tonă de CO2.
„Chiar dacă prețul hidrogenului scade la 2 USD/kg, oportunitățile rentabile de reducere a emisiilor vor rămâne limitate la sectoare care folosesc deja hidrogenul, precum producția de amoniac, în absența unei scăderi a costurilor de stocare și distribuție”, avertizează autorii.
Aceste constatări sugerează că dezvoltarea hidrogenului verde necesită nu doar scăderi ale costurilor de producție, ci și soluții eficiente pentru distribuirea acestuia către industriile care ar putea beneficia de tranziția către surse mai curate de energie.
Kore Infrastructure și tehnologia de piroliză lentă
Kore Infrastructure a anunțat pentru pv magazine că intenționează să reducă costul nivelat al hidrogenului (LCOH) la valori între 1 USD/kg și 2 USD/kg. Compania și-a propus să producă 20.000 de tone de hidrogen până în 2030, utilizând tehnologia de piroliză lentă.
Procesul de piroliză lentă constă în încălzirea biomasei la peste 500 C° în absența oxigenului, rezultând un biogaz compus din hidrogen, metan, monoxid de carbon și dioxid de carbon. Acest biogaz are o valoare calorică de aproximativ jumătate din cea a gazului natural. Kore Infrastructure intenționează să lanseze prima instalație comercială de producție de hidrogen în 2024, folosind deșeuri organice într-un proces cu circuit închis.
Parteneriate Masdar pentru extinderea hidrogenului verde în Europa
Compania Masdar, din Emiratele Arabe Unite, a semnat mai multe acorduri cu firme norvegiene pentru a explora oportunități în sectorul hidrogenului verde. Un parteneriat cu ICP Infrastructure, manager de fonduri de infrastructură susținut de Aker Group, urmărește investiții în infrastructură verde în Europa, inclusiv în proiecte de energie regenerabilă din țările nordice.
În plus, Masdar colaborează cu Aker Horizons Asset Development pentru dezvoltarea și investițiile de-a lungul lanțului valoric „power-to-green-hydrogen” (energie-verde-hidrogen).
Cooperare internațională pentru dezvoltarea hidrogenului nuclear
Korea Hydro & Nuclear Power (KHNP) a încheiat un acord cu Czech Hydrogen Technology Platform (HYTEP) pentru dezvoltarea tehnologiei de hidrogen curat bazată pe energie nucleară. Cele două entități vor colabora în domenii precum dezvoltarea tehnologiilor pentru hidrogen, îmbunătățirea politicilor și reglementărilor din sectorul H2, dar și construirea infrastructurii necesare pentru hidrogen în Europa.
Proiecte de hidrogen abandonate: semn al unor dificultăți în industrie?
Pe fondul provocărilor economice și tehnice din sectorul hidrogenului, unele proiecte majore au fost abandonate recent. Uniper și Sasol au anulat un proiect de 200 MW pentru producția de combustibil sustenabil de aviație (SAF) bazat pe hidrogen în Suedia. De asemenea, compania McPhy a renunțat la un proiect de hidrogen verde de 24 MW, la doar șapte zile după anunțul lansării acestuia.
Aceste anulări subliniază dificultățile cu care se confruntă industria hidrogenului, mai ales în contextul costurilor ridicate și al incertitudinilor privind reglementările și viabilitatea comercială a proiectelor.
Așadar, studiul realizat de cercetătorii de la Harvard atrage atenția asupra faptului că hidrogenul verde nu va deveni competitiv fără o reducere simultană a costurilor de stocare și distribuție. În același timp, companii precum Kore Infrastructure și Masdar continuă să exploreze noi soluții și parteneriate pentru extinderea hidrogenului la nivel global.
Totuși, anulările recente ale unor proiecte majore indică faptul că industria hidrogenului se confruntă cu provocări semnificative. Pentru ca hidrogenul verde să devină o alternativă viabilă la combustibilii convenționali, este necesară o coordonare mai bună între politicile publice, tehnologiile emergente și investițiile în infrastructură.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.