Un embargou european privind importurile de petrol rusesc ar urma să intre în vigoare la data de 5 decembrie, când cumpărătorii europeni nu vor mai putea achiziţiona şi transporta petrol rusesc. De la acest embargou ar urma să fie exclus oleoductul Caspian Pipeline Consortium (CPC), una dintre cele mai mari conducte de ţiţei din lume, care aduce petrol din Kazahstan, până în portul rusesc Novorossiisk de la Marea Neagră.
"Ţiţeiul rusesc părăseşte conducta BTC, motivul fiind sancţiunile, BTC nu mai permite accesul ţiţeiului rusesc" a declarat una din sursele citate de Reuters. Alte surse, care au dorit să îşi păstreze anonimatul au spus că decizia a fost luată ca urmare a presiunilor venite din partea acţionarilor occidentali de la BTC.
Lukoil alimentează cu ţiţei conducta BTC de la câmpurile sale petrolifere din Marea Caspică, Yury Korchagin şi Filanovsky. cantitatea de petrol exportată de grupul rus prin această conductă se ridică la aproximativ două milioane de tone pe an.
Potrivit calculelor Reuters, exporturile de petrol ale Lukoil via oleoducutul CPC ar urma să se dubleze practic, până la 660.000 de tone în decembrie, de la un nivel de 364.000 de tone în noiembrie.
Oleoductul Caspian Pipeline Consortium (CPC) este principala rută de export pentru ţiţeiul din Kazahstan şi doar aproximativ 10% din totalul petrolului livrat via CPC provine din Rusia.
Conducta Baku-Tbilisi-Ceyhan (BTC), care livrează petrol azer până în portul turcesc Ceyhan de la Marea Mediterană, are o capacitate de export de un milion de barili pe zi dar nu este utilizat la capacitate maximă. Nivelul exporturilor planificate pentru acest an este de 660.000 de barili pe zi. Principalii exportatori de petrol din Azerbaidjan via conducta BTC sunt companiile SOCAR, BP, MOL, Exxon şi TPAO.
Amenzile rutiere în 2023. Care sunt intențiile Guvernului
Ministerul Finanțelor a pus în dezbatere publică un proiectul de OUG privind privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Potrivit Codului rutier (OUG nr. 195/2--2), valoarea amenzilor rutiere se calculează în funcție de punctul-amendă, care reprezintă ”10% din salariul minim brut”.
Având însă în vedere că, începând cu 1 ianuarie ianuarie, salariul minim brut crește, în România, la 3000 de lei, normal ar fi ca și acest indice să se majoreze.
Dar nu. Plafonarea stabilită de câțiva ani în privința valorii punctului-amendă se va aplica și anul viitor, conform proiectului de Ordonanță de urgență pus marți seara în dezbatere de cei de la Finanțe.
Mai precis, plafonarea la valoarea de 145 de lei va deveni oficială după ce documentul în cauză va fi adoptat și publicat în Monitorul Oficial.
Pentru prima dată, această măsură de plafonare a fost aplicată în 2017. Începând din 2018, an de an, inclusiv anul acesta, punctul-amendă a fost menținut la același nivel.
În funcție de clasele de sancțiuni prevăzute în Codul rutier, șoferii plătesc pentru contravențiile rutiere amenzi situate la următoarele valori:
- clasa I: două sau trei puncte-amendă (290 sau 435 de lei);
- clasa a II-a: patru sau cinci puncte-amendă (580 sau 725 de lei);
- clasa a III-a: de la șase la opt puncte-amendă (de la 870 la 1.160 de lei);
- clasa a IV-a: de la nouă la 20 de puncte-amendă (de la 1.305 la 2.900 de lei);
- clasa a V-a: de la 21 la 100 de puncte-amendă (de la 3.045 la 14.500 de lei).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.