Conform contractului, lucrările ar fi trebuit să se încheie pe 21 iulie, însă au apărut nişte cerinţe noi de securitate în ceea ce priveşte benzile de bagaje.
"La Aeroportul Băneasa - a fost aprobată o prelungire. Am stat la masă cu toţi antreprenorii - au apărut nişte cerinţe de securitate vizavi de benzile de bagaje în plus şi, ţinând cont că nu avem încă trafic ca să ne sufocăm şi să fim nevoiţi să deschidem Băneasa - nici cererea actuală nu e mare, am decis să ne asumăm o prelungire ca proiectul să iasă din punct de vedere al normelor şi al legislaţiei în regulă. Prelungirea este de două luni. Estimăm undeva în toamnă să facem recepţia", a spus Peşteşan, la "Ziua Porţilor Deschise".
Potrivit acestuia, strategia pentru Aeroportul Băneasa prevede zboruri business sau chartere de lux.
"Strategia pe care o targetăm noi în momentul acesta este să avem chartere de lux, am avut nişte cereri de zboruri business. Deci, nu vrem să mutăm deocamdată trafic de pe aeroportul Henri Coandă şi în niciun caz nu vrem să mutăm low-cost, pentru că acolo capacitatea este destul de redusă, sunt doar patru ghişee de check-in şi sigur nu o să facă faţă nicio companie low-cost", a explicat acesta.
Şeful CNAB a precizat că se poartă discuţii cu toate companiile aeriene în ceea ce priveşte operarea pe Băneasa, însă nu se doreşte mutarea acolo a curselor regulate care vin pe Otopeni.
Citește și Aeroportul Băneasa va fi redeschis. Cine vor fi primii pasageri
"Suntem în discuţii cu toate companiile aeriene. Deocamdată, v-am zis, strategia este să nu mutăm din cursele regulate de la Otopeni. Vrem să ne concentrăm, să fie un fel de city airport, să avem un trafic mai ridicat gen business, chartere mai de lux, nu charterul clasic. Deocamdată, fiind cu traficul destul de jos, cererea e la fel, scăzută", a adăugat Cosmin Peşteşan, la evenimentul dedicat celebrării Zilei Aviaţiei Române.
Lucrările la Aeroportul Băneasa sunt într-un stadiu foarte avansat, a afirmat, în urmă cu o lună, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), Valentin Iordache. Terminalul a fost restaurat aşa cum era el în urmă cu 59 de ani, în 1952, inclusiv marmura folosită şi mozaicul de pe pardoseală, stâlpii îmbrăcaţi în travertin şi toate celelalte elemente arhitecturale. Acestea au fost completate cu tehnologie modernă de cel mai înalt nivel, inclusiv în ceea ce priveşte iluminarea cu led şi instalaţiile de sonorizare şi de climatizare.
Capacitatea proiectată este de 400 de pasageri pe oră, sosiri şi plecări. Pe an, aeroportul poate primi un milion de pasageri. Valoarea totală a lucrărilor de la Aeroportul Băneasa este de 55 de milioane de lei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.