”Fiind un particular, nemaiavând salariul de pe urma unei funcții publice, privesc cu mai multă reticență discursul politizat și în domeniul construcțiilor și infrastructură și acțiunile politizate excesiv. Pentru că tema discuției a fost fundamental legată de un pact național pentru infrastructura de toate felurile din România, eu m-am pregătit să vă spun că nu cred în această utopie în primul rând pentru că nu există consecvență nici în interiorul partidelor”, a spus Lucian Șova.
În opinia fostului ministru al Transporturilor, ”PNRR-ul și programele europene pe acest exercițiu ridică o foarte, foarte mare problemă de implementare legată de cuantumul cofinanțării pe care trebuie să o asigure România”. Iar acest lucru, a continuat el, ”cred că va genera mari probleme, pentru că acum s-a inversat, practic, balanța. Astfel, grosul banilor vor fi puși de Guvernul României, din fonduri proprii, din buget sau din împrumuturi, din împrumuturi pe care vedem la ce prețuri le luăm, la ce dobânzi le luăm, iar cofinanțarea europeană este mică.
După părerea mea, PNRR-ul pe transporturi, dar și pe celelalte domenii a fost elaborat prea mult de doamna Vălean și prea puțin de reprezentanții Guvernului României și ai românilor. Și spun acest lucru pentru că, fără discuție, nu trebuie secretizat și, fără discuție, trebuia dezbătut, pentru că dacă s-ar fi știut de la început, înainte de a fi semnat ce cuprinde acest PNRR, de exemplu lipsa construcției de infrastructură în irigații, și altele, și altele, cred că lucrurile ar fi stat altfel”, a declarat Lucian Șova la "Upgrade România: Este nevoie de un pact național de transporturi. Dezbatere DC News".
Întrebat dacă România are, în momentul de față, capacitatea de a aduce în țară cele 12 miliarde de euro, fostul ministru a răspuns: ”Nu. În primul rând nu are capacitatea financiară, deoarece pentru a atrage aceste 12 miliarde va trebui să punem noi vreo 16”. Pe de altă parte, Lucian Șova a subliniat ”slaba capacitate administrativă a celor care trebuie să conducă”.
Citește și Erbaşu, semnal de alarmă: Dacă nu se iau aceste măsuri, 2022 va fi un an compromis
Rugat să indice trei lucruri pe care le-ar face imediat pentru a aduce acești bani în România, invitatul Elenei Cristian, analist DC Business a spus: "În primul rând, aş sta de vorbă cu ministrul de Finanţe şi aş umbla după finanţare, i-aş pune pe cei responsabili să umble după finanţare. În al doilea rând, aş pune o presiune imensă, alt termen mai potrivit nu găsesc, pe cei care trebuie să implementeze proiectele, şi mă refer aici mai ales la A7, autostrada Moldovei, care este într-o întârziere dezastruoasă, nu îngrijorătoare, şi lucrul acesta este generat de lipsa de interes, de slaba capacitate administrativă a celor care trebuie să conducă. În al treilea rând, aş lucra, aşa cum am lucrat, de la 7 dimineaţa la 9 seara, şi mai uşor cu politica, mai mult cu munca directă, cu discuţia şi menţinerea unui ritm alert în Ministerul Transporturilor din punct de vedere al activităţii funcţionarilor", a declarat Lucian Şova.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.