Declarația a trecut, practic, neobservată, deși Wan Gang ocupă o poziție cheie în opțiunile strategice ale țării sale. Vicepreședinte al Consiliului național pentru elaborarea de politici, el este cel care planifică pe termen lung orientările economiei chineze. De altfel, el este cel care, în urmă cu aproape două decenii, a convins guvernul să parieze pe mașinile electrice cu baterii.
Astăzi, China este prima piață mondială cu peste un milion de vehicule electrice aflate în circulație. Este, de asemenea, și cel mai important fabricant de baterii. O expansiune care i-a permis să-și reducă dependența de petrol, dar și gradul de poluare din marile orașe.
Citește și China a deturnat o pare din traficul european de mobil. E grav!
Decretând hidrogenul drept nouă prioritate națională, China va investi masiv în acest domeniu, chiar dacă, potrivit lui Wan Gang, mașinile cu hidrogen nu și-au găsit încă un loc pe piață din cauza costurilor și obstacolelor industriale. ”Vom depăși toate problemele care împiedică dezvoltarea unor asemenea autoturisme”, a promis el.
În martie anul curent, guvernul de la Beijing a tăiat ajutoarele acordate mașinilor electrice pentru a redirecționa fondurile către noile proiecte. În prezent, cel puțin 2500 de mașini cu hidrogen circulă în China, obiectivul fiind de un milion de asemenea vehicule până în 2030. Un sector în care s-au investit deja 10,7 miliarde de euro, fiind prevăzute, de asemenea, o serie de facilități pentru stimularea producției de stații de distribuție a hidrogenului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.