Vestea vine în contextul în care compania Emirates nu exclude posibilitatea de renunța la un contract de 20 de exemplare, care, pentru A380, ar putea însemna începutul sfârșitului. Avionul produs de Airbus nu mai este dorit nici de Hong Kong Airlines care intenționa să cumpere 10 aparate, dar s-a răzgândit.
În aceste condiții, carnetul de comenzi s-a redus, în prezent, la 79 de exemplaare, din care 53 pentru Emirates, 20 pentru societatea de leasing Amedeo, 4 pentru All Nippon Airways și 3 pentru Air Accord. Dacă Emirates renunță la 20, mai rămân 59 pentru compania din Golful Persic. În plus, este posibil ca Amadeo să-și revizuiască planurile, oprindu-se doar la 3 aparate.
Citește și Războiul dintre Airbus și Boeing, arbitrat de Japonia
Trăgând linie și adunând, rămân de livrat 33 de exemplare. Adică șase ani de producție într-un ritm prea puțin rentabil de 6 aparate pe an. Salvarea ar putea veni din China, care cochetează cu ideea achiziționarii un lot important de avioane A380. Autoritățile de la Paris depun eforturi ca ideea să prindă viață. Deși ar fi vorba de o comandă mai degrabă politică decât comercială.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.