În Coreea de Sud, Samsung domină în mare măsură vânzările de smartphone-uri, cu o cotă de piață de peste 60%. Totuși, influentul conglomerat și cea mai mare corporație a țării nu este omniprezent în Seul, comparativ cu Microsoft, în Seattle sau Salesforce, în San Francisco, unde reclamele lor sunt, practic, la orice colț de stradă. Dar, pentru a înțelege puterea grupului numărul unu din lume la vânzările de smartphone-uri și televizoare, cotidianul economic francez Les Echos își invită cititorii la Suwon, la 30 de kilometri sud de capitala sud-coreeană.
Acolo, peste 37.000 de angajați lucrează la inovațiile tehnologice ale mărcii, precum smartphone-urile Galaxy Z Flip 5 și Z Fold 5, prezentate săptămâna această. Ca o amintire a succeselor trecute în sector, un muzeu al inovației reunește, în cadrul campusului propriu-zis numit „Digital City”, piese unice fabricate de alte mărci, precum Televisor, din 1930, primul televizor comercializat în Europa, cu o carcasă confecționată în totalitate din lemn.
„Samsung s-a născut câțiva ani mai târziu și, la început, a fost un magazin alimentar en-gros”, amintește Les Eshos. Grupul s-a extins apoi în domeniul finanțelor și al imobiliarelor, înainte de a-și găsi adevărata vocație, cea a produselor electronice, în anii 1970.
Găsindu-și drumul și dobândind renume și greutate în domeniul în care activizează acum cu succes, Samsung este preocupat de viitor, spre care și-a concentrat atenția elita inginerilor sud-coreeni, angajați de filiala Samsung Electronics a întreprinderii. În fiecare zi, ei caută soluții în vastele birouri, în laboratoarele dotate cu tehnologie de ultimă generație sau plimbându-se pe aleile vastului parc amenajat aici.
Clădirile dedicate cercetării și dezvoltării sunt grupate, astfel că, pentru a ajunge de la una la cealaltă nu este nevoie de mai mult de cinci minute de mers pe jos. În spatele ușilor de sticlă și al porților de securitate s-au născut, de exemplu, primul televizor curbat și tehnologia smartLED aflată la originea ecranelor gigantice care acoperă fațade întregi ale clădirilor din Seul.
La etaj, un vizitator european descoperă viitorul. Ca și în alte locuri din Coreea, în special în restaurante, roboții abundă. Aici, ei iau liftul și livrează pachete de la un alt etaj până la ieșire într-o zonă marcată de pe podea.
Camere de tortură pentru smartphone-uri
Pentru dezvoltarea smartphone-urilor, a tabletelor, computerelor și ceasurilor conectate ale grupului, Samsung a înființat, la Suwon, un „laboratorul de fiabilitate”. Într-o clădire separată, camerele de tortură pentru dispozitive electronice se succed pe mai multe etaje. Închise într-o cutie și puternic zdruncinate, aruncate de la o înălțime de 1,50 metri, scufundate într-un rezervor cu apă, închise ore în șir la -20°C sau +50°: prototipurile trebuie să treacă toate probele de rezistență.
Ideea este, de asemenea, de a garanta rezistența produselor în condițiile în care consumatorii doresc să le păstreze mai mult decât să le schimbe în fiecare an. „O singură picătură poate avea un efect minim, dar șocurile repetate pot provoca daune”, explică Sophie Kwon, inginer de calitate la Samsung.
Puțin mai departe în campus, o casă inteligentă în mărime naturală reunește aproape 300 de dispozitive în douăsprezece camere. Locul a fost conceput pentru a exemplifica mantra Samsung: o „experiență” fără fricțiuni între digital și viața de zi cu zi a unei case. În dormitor, obloanele se deschid automat la ora de trezire programată. În camera de zi, pânza retroproiectorului se desfășoară pe măsură ce draperiile se închid.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.