Modelul, asamblat în Salzgitter (Germania), este echipat cu pile de combustibil care folosește hidrogenul și permite trenului să ruleze fără emisii poluante.
Construit de firma franceză Alstom și deja în circulație în Germania, trenul folosește o celulă de combustibil pentru a transforma hidrogenul stocat în acoperișul său în energie electrică, singurele emisii fiind aburul și apa.
În următorii doi ani, este planificată efectuarea altor 14 teste ale acestor trenuri și este posibil ca din 2025 să fie puse în funcțiune.
Aproximativ 40% din rețeaua feroviară franceză nu este electrificată, iar serviciile sunt operate în prezent de locomotive diesel sau de unități diesel/electrice bi-mode (1500 V DC și 25 kV AC prin cabluri aeriene).
”Ambiția Alstom este de a-și accelera strategia privind hidrogenul și de a continua să propună și să dezvolte soluții ecologice inovatoare”, spune Eyméoud. „Dorim să oferim autorităților publice și operatorilor soluții tehnice și economice relevante în contextul eliminării treptate a motorinei”.
De asemenea, operatorul italian FNM a făcut o comandă la sfârșitul anului trecut pentru 14 trenuri cu hidrogen, în timp ce căile ferate de stat franceze SNCF au comandat 12 trenuri dual-mode Coradia Polivalente (electrice / hidrogen).
Primele două trenuri cu hidrogen au intrat în serviciu comercial în Germania în urmă cu trei ani și până în prezent, au fost comandate de landurile germane 41 de trenuri, scrie Railjournal.
CFR, proiect pilot pentru emiterea și verificarea biletelor
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.