”Cât mă bucur că nu vom avea creșteri de 70% la cazare pe litoral, cum avem la metrul pătrat de nisip! Vorbim de creșteri în toate destinațiile, în general. În urma pandemiei, toate destinațiile externe au majorat prețurile foarte mult: Dubaiul, Antalya. Și am dat doar două dintre aceste exemple”, a declarat Corina Martin, întrebată fiind dacă vor exista creșteri de tarife pe litoral și în acest an.
Românii oricum preferă alte destinații
Sigur, a continuat președintele de onoare al Asociației Patronale RESTO Constanța, ”acolo poate se vede mai puțin creșterea, pentru că românii oricum preferă aceste destinații, românii oricum preferă să meargă pe litoralul Turciei sau cel al Greciei. Prin urmare, mai puțin contează prețul în aceste condiții. Când ai o destinație care este foarte bine promovată, foarte bine cunoscută, nu trebuie să mai facă nimeni eforturi, nici noi în agențiile de turism nu trebuie să mai facem efturi să promovăm și să convingem turiștii să plece în Antalya sau să plece în Grecia.
O cădere de imagine fantastică
Când vine însă vorba de litoralul românesc trebuie să avem și să oferim suficiente motive pentru a-l convinge pe turistul român, a recunosut Corina Martin. Potrivit precizărilor sale, ”tarifele au crescut ca pe orice destinație, dar nu atât de mult ca în alte destinații, pentru că, din păcate și luăm stațiunea Mamaia a avut o cădere fantastică de imagine în ultimii doi ani. Extinderea nechibzuită a plajelor, ca să spun așa, s-a făcut printr-o strategie care, din păcate, a avut foarte multe lacune și pentru care nimeni nu a răspuns.
De nici un folos pentru turism sau operatorii de turism
Această strategie ne-a afectat foarte mult. Au fost suprafețe extinse de plajă. Ne lăudăm cu asta, dar care este folosul pentru turistul român sau pentru operatorul de turism? Nu a existat așa ceva în ultimii doi ani. Din păcate și dimpotrivă, am avut neajunsuri suficiente, pentru că oamenii au fost nemulțumiți, în primul an nu s-au putut amenaja umbrele și șezlonguri și beach-baruri pe aceste suprafețe noi. Anul trecut am reușit cu doar două zile înainte de deschiderea sezonului să-l convingem pe premier care, desigur, a luat până la urmă decizia corectă și am reușit să oferim aceste servicii.
O decizie nefastă
Din păcate, absența promovării în ultimii ani, faptul că nu s-au mai organizat evenimente așa ca altă dată, așa cum știm noi că se întâmpla, faptul că avem acum o altă administrație locală la Constanța care nu este atât de mult îndreptată spre turism și care este mult mai interesată de nevoile orașului sau ale portului Constanța și nu de cele ale turismului, acest s-a văzut. O decizie nefastă care ne-a afectat a fost o taxă de parcare introdusă anul trecut de Consiliul local Constanța cu totul neinspirat, o decizie care a alungat turiștii și nu i-a atras. De fapt, i-a alungat spre sudul litoralului, unde, din fericire, primarul care administrează sudul Mangaliei a speculat, la modul pozitiv, desigur, acel moment în care Constanța a ridicat taxa de parcare, anunțând imediat că, de a doua zile, parcarea din stațiunile din sudul litoralului este zero. Iată cum deciziile unor edili locali cântăresc foarte mult și conduc la pierderea de turiști”, a spus Corina Martin în cadrul emisiunii ”Totul despre bani”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.