„Listarea Hidroelectrica nu este un obiectiv nou pentru companie, este un obiectiv care datează de aproximativ 10 ani, compania s-a pregătit în tot acest timp pentru un pas important, trecerea de la o companie la o companie deschisă publicului,” a spus Bogdan Badea.
Acesta a mai mărturisit că „tot acest proces de pregătire a început odată cu insolvența companiei când a trebuit să fie restructurată, curățată de contractele păguboase. Compar insolvența cu o resuscitare, când a ieșit din această etapă, compania a trebuit să își dovedească adevărata valoare și adevăratul potential. Asta înseamnă să optimizezi procesele de producție și să fii atent la costurile pe care le are compania dar în același timp să dezvolți, să creezi și să identifici acele linii care aduc plus valoare companiei.”
Interesul manifest al conducerii pentru această listare a fost alimentat, mărturisește președintele Hidroelectrica, de comunicarea constantă cu diferiți investitori internaționali. Faptul că întâlnirile cu acești investitori i-au ajutat să promoveze compania a contat foarte mult pentru rezultatele văzute în vara aceasta, în pofida greutăților din economia globală.
„Am depășit o perioadă în pandemie și ulterior pandemiei în care ne-am confruntat cu fluctuații la energie extrem de mari și cu o criză energetică fără precedent în toată Europa. Mediul investițional în acest moment la nivel Mondial nu era cel mai predictibil și cu toate acestea Hidroelectrica a reușit să facă o listare de success, cea mai mare listare din Europa din acest an, cu siguranță cea mai mare din istoria companiilor listate în România, este până la urmă rezultatul unui efort conjugat al colegilor mei și al acționarilor.
De ce BVB?
În cadrul interviului, președintele Consiliului Director al Hidroelectrica a fost întrebat și despre ce l-a determinat pe el și colegii lui să aleagă BVB.
„Asta arată că România a crescut în ultimii ani, arată că este o țară care dă suficientă încredere investitorilor pentru că această listare presupune nu numai investitori din România care au surprins prin număr și pondere. A fost o discuție vis-a-vis de tranșa pe care să o alocăm investitorilor de retail din România. Am agreat să fie o tranșă de retail de 15% cu condiția ca în situația în care avem cerere mai mare să creștem această tranşă până la 20%”, a mai adăugat Bogdan Badea.
Pentru președintele Consiliului Director, listarea la a reprezentat o oportunitate de neratat pentru ei dar și pentru mediul economic românesc: „pe de altă parte un mare avantaj pe care l-a avut această listare unică la BVB a fost faptul că în lumea fondurilor de investiții, România este un punct pe hartă. Am avut 13 bănci, 4 coordonatori care s-au ocupat de promovarea companiei la nivel Mondial și, cel mai greu exercițiu, a fost să conving acei investitori să vină să facă acest pas important în România, este un pas extrem de important pentru piața de capital din România”, a conchis acesta.
Pentru a urmări mai departe cele discutate în cadrul emisiunii, puteți accesa linkul de mai jos.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.