Speranțele că Japonia se află pe drumul cel bun al recuperării după pandemie au crescut după ce prețul unui singur ton roșu a depășit 255.689 de euro la o licitație de Anul Nou la Tokyo, mai mult decât dubul celei mai mari oferte de anul trecut.
Valoarea peștelui este considerată un barometru al sănătății restaurantelor și a industriei alimentare în general. Japonezii cred că obținerea celui mai bun ton roșu este un semn de noroc.
Prețul peștelui care cântărește 467 de kilograme a fost al șaselea cel mai mare din 1999, dar mult sub recordul de dinaintea pandemiei.
Licitația din acest an a fost câștigată de angrosistul Yamayuki și de operatorul de restaurante Onodera Group, care administrează puncte de vânzare de sushi în Japonia, China și SUA. Evenimentul a avut loc în piața Toyosu, care a preluat în 2018 funcțiile celebrei piețe Tsukiji din Tokyo.
Yukitaka Yamaguchi, președintele Yamayuki, a declarat pentru Kyodo News că: "Am vrut să creez o știre pozitivă pe măsură ce pandemia de coronavirus se atenuează treptat. Prețul este exact ceea ce trebuie pentru prima vânzare a sezonului".
Yamaguchi a moștenit titlul de ”rege al tonului” de la Kiyoshi Kimura, un om de afaceri care a devenit cunoscut pentru faptul că întotdeauna își depășea rivalii supralicitând pentru a obține"cel mai mare și cel mai bun ton" la vânzarea anuală. În 2019, Kimura a plătit suma record de 2,7 milioane de euro pentru un ton roșu de 278 de kilograme. Anul trecut, el a declarat că este interesat mai mult de calitate decât de prețurile mari, notează The Times.
Cel mai mare consumator mondial de ton roșu din Pacific, un pește care poate ajunge la aproape 3 metri lungime, este Japonia, unde este folosit pe scară largă pentru sashimi și sushi.
Industria japoneză a serviciilor de alimentație publică a fost puternic afectată de pandemie, deoarece clienții au stat departe de restaurante, și are nevoie de toată exuberanța de care poate avea parte.
Industria restaurantelor nipone a suferit 715 falimente în primele luni ale anului 2021, al treilea cel mai mare număr din ultimele două decenii. Dintre acestea, restaurantele de familie și 16 lanțuri mari au închis 810 puncte de vânzare, aproximativ 9% din total, între decembrie 2019 și iulie 2022, potrivit unui studiu realizat de Teikoku Databank.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.