"Am asistat, în cursul zilei de ieri (luni, n.r.), la o tentativă eşuată de dezbatere online a modificărilor aduse legii RCA din Camera Deputaţilor. Orice dezbatere în timp scurt şi doar prin intermediul intervenţiilor pe o platformă online, pe subiecte cu impact pentru 8 milioane de cetăţeni ai acestei ţări, este ineficientă şi reprezintă un risc ridicat de adoptare a unor amendamente greşite, care sa scoată din nou transportatorii în stradă, în următoarele luni. Le reamintim tuturor parlamentarilor că au existat, în ultimele luni, mai multe dezbateri, la Ministerul de Finanţe, la care au participat, pe lângă ASF, toţi actorii pieţei, iar de acolo, toţi participanţii au convenit să fie operate strict măsurile solicitate de Comisia Europeană, pe marginea legii RCA", a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR, într-un comunicat remis marţi Agerpres.
Renault, măsuri de austeritate. Închide uzine, concediază muncitori
Reprezentanţii COTAR apreciază deschiderea parlamentarilor pentru dezabateri, dar consideră că "o astfel de dezbatere online, sub presiunea timpului scurt, nu poate fi decât una superficială şi poate deschide calea adoptării unor prevederi nefericite ale căror efecte le vor simţi atât transportatorii, cât şi ceilalţi proprietari de autovehicule".
"Propunem adoptarea de către Parlamentul României exclusiv a prevederilor de armonizare a legislaţiei româneşti la solicitările Comisiei Europene, pentru a încerca să ne încadrăm în termenele impuse României. (...) Asigurătorii vor ca plata să se facă doar pentru păgubit, astfel încât să reuşească să îl păcălească mai uşor - cele peste 90% dintre cazurile câştigate la SAL-FIN de persoanele fizice, unde se arată ca plata directă la păgubit este o înşelătorie reprezintă dovada acestor practici", se menţionează în comunicat.
Potrivit COTAR, Legea RCA adoptată de Parlamentul României în anul 2017 a fost foarte bună, preţul RCA a fost stabilizat corect, iar conform ultimelor date transmise de ASF, în calculul tarifului de referinţă din acest an, se observă că dauna medie a scăzut în anul 2019 cu 15%, ajungând la un minim al ultimilor cinci ani (dauna medie a fost de 5.740 lei în 2019, faţă de 6.812 lei în anul 2018).
"Observăm o reducere a numărului de accidente în cursul anului trecut, România înregistrând o frecvenţă a daunei în scădere cu 15%, fiind şi aceasta la un minim al ultimilor 5 ani (frecvenţa daunei a fost de 5,29% în anul 2019, faţă de 6,26% în 2018). Aceşti doi parametri principali (dauna medie şi frecvenţa daunei) sunt cei care, prin legea actuală, determină preţul RCA. Toate aceste rezultate pozitive înregistrate de şoferii români s-au transpus într-o primă RCA cu un cost echilibrat, iar acest lucru este datorat exclusiv Parlamentului României care, în urma unor dezbateri autentice, minuţioase, constructive şi fără o presiune de timp, a reuşit să adune, în anul 2017, cele mai bune propuneri de modificare a legii RCA, astfel încât observăm după trei ani, că rezultatele pozitive sunt simţite de toţ cei peste 8 milioane de proprietari de autovehicule din România", se mai precizează în comunicat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.