Mai întâi, cea mai nouă realizare a grupului Stellantis va fi disponibilă în Italia, în 1.906 de exemplare, o serie limitată concepută în parteneriat cu brandul de design pentru mobilier, Cassina. Numărul nu este ales întâmplător, fiind anul înființării companiei Lancia.
„Cu noul Lancia Ypsilon, prima mașină a noii ere a mărcii, ne vom relansa începând din Italia”, a asigurat directorul general al firmei, Luca Napolitano, în cadrul prezentării, la Milano, a noului produs. După ce s-a retras treptat de pe toate piețele externe, Lancia a comercializat un singur model, micul său Ypsilon, și doar în Italia, unde este pe locul 3 în vânzări după Fiat Panda și Dacia Sandero, cu 44.743 de unități cumpărate anul trecut.
Ca o amintire a prestigiosului trecut al Lancia, silueta noului Ypsilon urmează formele moi, rotunjite ale legendarei berline Aurelia din anii 1950, actualizate într-un stil mai modern. În plus, forma farurilor din spate, acum LED și cu litera Y aplicată, a fost împrumutată de la mașina sport Stratos, regina raliurilor din anii 1970.
Grila radiator, inspirată de la mașina sport Beta Montecarlo, tot din anii 70, a fost remodelată într-un stil destul de futurist, marcat de trei raze de lumină LED. Albastrul emblematic al mărcii este omniprezent, atât în exterior, cât și în interiorul mașinii, cu scaune înfășurate într-o țesătură de catifea cu striații.
Alimentat de un motor 100% electric, 156 CP/115 kW, noul Ypsilon promite o autonomie de până la 403 km și o reîncărcare de la 20 la 80% în 24 de minute. O versiune electrică sport cu 240 CP va urma în 2025. Prima mașină premium din segmentul B1 al lui Stellantis, noul Ypsilon este deja la vânzare în Italia, unde rezervările au depășit așteptările, potrivit lui Napolitano.
Pe timpul verii, va fi comercializat în Țările de Jos și Belgia, după care în Franța și Spania spre sfârșitul anului, pentru ca în Germania să ajungă în 2025. O versiune hibridă va fi lansată în săptămânile următoare.
O „navă emblematică” va urma în 2026 într-o versiune 100% electrică. Numit Gamma, acest crossover la jumătatea distanței dintre sedan și SUV va fi modelul emblematic al Lancia. O altă mașină electrică, o compactă sport numită „Delta”, precum strămoșul său ilustr din anii 1980, este anunțată pentru 2028, așteptată cu nerăbdare de fanii raliurilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.