Sanofi se va despărți de divizia Santé Grand Public (Doliprane, Mucosolvan etc.) prin listarea separată la bursă în 2024 pentru a se concentra pe noi motoare de creștere a medicamentelor inovatoare pe care dorește să le finanțeze printr-un plan de investiții. Gigantul farmaceutic francez a decis să facă din Santé Grand Public „o entitate comercială globală autonomă în cadrul grupului” prin „crearea unei entități cotate la bursă al cărei sediu va fi în Franța”, a anunțat compania cu ocazia prezentării rezultatelor trimestriale.
„În funcție de condițiile pieței, separarea ar putea fi realizată cel mai devreme în al patrulea trimestru al anului 2024, după consultarea partenerilor sociali”, a precizat grupul. În același timp, Sanofi vizează economii de până la 2 miliarde de euro între 2024 și sfârșitul anului 2025 și asigură că „majoritatea va fi realocată pentru finanțarea inovației și a motoarelor de creștere”.
Cea mai mare prăbușire
După aceste anunţuri, acţiunile Sanofi au scăzut cu peste 15% la Bursa de la Paris, cea mai mare prăbuşire din 1997. Aceste proiecte i-au scos din sărite și pe sindicaliști. "Acesta este prețul! Începând din 2008, la feicare doi ani, avem planuri de economisire întrere 1 și 2 miliarde de euro", iar "din 2008, 16 fabrici și centre de cercetare au disparut din Franta, totul fiind rezultatul acestor planuri de reducere a cheltuielilor", a apreciat Jean-Louis Pérenne de la CGT Sanofi.
„Dar liderii noștri continuă să construiască punți de aur spre Sanofi”, în special în credite fiscale, deoarece „liderii noștri nu-i iubesc decât pe acționari”, deplânge el.
Accelerarea investițiilor
„Ne consolidăm investițiile în cercetare și dezvoltare și luăm măsuri pentru a deveni un jucător biofarmaceutic pur, optimizând în același timp structura costurilor”, a declarat Paul Hudson, CEO al Sanofi.
Obiectivul pentru Sanofi, care a oprit cercetările în sectorul extrem de competitiv al diabetului și bolilor cardiovasculare pentru a se îndrepta din ce în ce mai mult către produse de specialitate, este de a accelera inovația și de a se concentreze pe boli rare, imunoinflamație, hematologie, vaccinuri și anumite domenii ale oncologiei.
Medicamente foarte cunoscute
Pentru a inova, Sanofi și-a majorat cheltuielile pentru cercetare și dezvoltare cu peste un miliard pe an din 2019 și de la sosirea britanicului Paul Hudson la cârmă. Segmentele biofarmaceutice includ medicina de specialitate, medicina generala si afacerea cu vaccinuri, in timp ce afacerea Santé Grand Public acopera suplimentele alimentare si diverse produse comercializate fara reteta. Un sector unde se află medicamente precum Mucosolvan pentru tuse, Allegra pentru rinita, marca Novanuit pentru somn dar si foarte popularul paracetamol Doliprane pentru ameliorarea durerilor.
În trimestrul trei, această entitate, prezentă în 150 de țări cu peste 11.000 de angajați, a înregistrat o creștere de 4,6%, susținută de produse legate de digestie și alergii, reprezentând 1,245 miliarde de euro, o creștere cu 10% din cifra de afaceri. Cifra de afaceri trimestrială a grupului a scăzut cu 4,1%, până la 11,964 miliarde de euro, dar la cursuri de schimb constante vânzările au crescut cu 3,2%. Rentabilitatea nu a scăzut, profitul net a crescut cu 21,6%, până la 2,525 miliarde de euro.
Pe partea biofarmaceutică, vânzările au crescut cu 3,1% (la 10.719 milioane de euro), susținute de performanța puternică a blockbuster-ului Dupixent (imunologie, medicină de specialitate), al cărui domeniu de marketing continuă să se extindă, în timp ce vânzările de medicină generală și vaccinuri au înregistrat o creștere. scădere de 6,6%, respectiv 0,6%. Succesul lansării Beyfortus (nirsevimab), un nou tratament preventiv împotriva bronșiolitei la bebeluși, a compensat declinul vaccinurilor antigripal.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.