Grupul produselor de lux Kering a anunțat că a semnat un acord de achiziție a unei participații de 30% din Valentino "pentru 1,7 miliarde de euro", însoțit de "o opțiune care permite Kering să achiziționeze 100% din casa de modă italiană până cel târziu în 2028". "Tranzacția face parte dintr-un parteneriat strategic mai amplu între Kering și fondul de investiții qatarez Mayhoola, proprietarul Valentino, care ar putea duce la preluarea de către Mayhoola a unei participații la Kering", a adăugat grupul francez într-un comunicat.
"Sunt impresionat de evoluția Valentino sub controlul Mayhoola (...) Sunt foarte mulțumit de acest prim pas în colaborarea noastră cu Mayhoola pentru creșterea Valentino și pentru a continua marea traiectorie de ridicare a brandului pe care Jacopo Venturini va continua să o conducă", a declarat directorul general al Kering, François-Henri Pinault, citat în comunicat. Rachid Mohamed Rachid, director general al Mayhoola și președinte al Valentino, citat de asemenea în comunicat, a declarat că este "foarte încântat să primească Kering ca partener strategic pentru dezvoltarea viitoare a casei de modă". "Sub conducerea noastră, Valentino și-a consolidat bazele ca brand de lux recunoscut și așteptăm cu nerăbdare următorul capitol alături de Kering", a adăugat el.
Strategie
"Acest parteneriat va consolida strategia de creștere a brandului implementată de directorul general al Valentino, Jacopo Venturini, care, susținută de acționarul său Mayhoola, a făcut din Valentino una dintre cele mai admirate case de lux din lume", a precizat grupul Kering în comunicatul său. În cadrul acestui parteneriat, Kering și Mayhoola vor studia potențialele oportunități care sunt în concordanță cu strategiile lor de dezvoltare. Tranzacția ar urma să fie finalizată până la sfârșitul anului 2023, sub rezerva aprobării de către autoritățile relevante din domeniul concurenței.
Pe lângă Valentino, în portofoliul Mayhoola se mai află casa franceză de produse de lux Balmain și italianul Pal Zileri. Mayhoola deține, de asemenea, magazinele de lux turcești Beymen. Fondat la Roma în 1960 de către Valentino Garavani, Valentino este un brand italian de lux recunoscut la nivel internațional. Prin intermediul rețelei sale de 211 magazine în peste 25 de țări, Valentino a realizat vânzări de 1,4 miliarde de euro în 2022 și un profit brut de exploatare recurent de 350 de milioane de euro, potrivit comunicatului de presă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.