"În conformitate cu instrucţiunile preşedintelui statului, KazMunayGas analizează opţiunea efectuării unei livrări de petrol, în regim de probă, în Germania, la începutul lunii ianuarie 2023", a spus Mirzagaliyev, citat într-un comunicat publicat pe pagina de Internet a companiei.
Marţi, Germania a respins speculaţiile potrivit cărora intenţionează să cumpere ţiţei rusesc la începutul anului următor, anunţând că în schimb va importa petrol din Kazahstan. În mod istoric, rafinăriile germane de la Leuna şi Schwedt au fost puternic dependente de importurile de petrol rusesc livrat prin conducte. Acum, petrolul livrat Germaniei prin conducta Drujba, cel mai important oleoduct din Europa, va proveni din Kazahstan, chiar dacă un acord în acest sens nu a fost încă finalizat.
KazMunayGas este acţionarul majoritar de la KMG International, o companie care deţine şi desfăşoară operaţiuni importante în domeniul rafinării, petrochimiei, retail şi trading pe mai multe pieţe internaţionale. Reţeaua de retail a KMG International cuprinde peste 1.100 de puncte de alimentare carburanţi în România, Georgia, Bulgaria şi Republica Moldova.
Fiecare membru al Board-ului Lufthansa va primi ca bonus câteva milioane de euro pentru 2021 şi 2022, chiar dacă operatorul aerian german a primit în acea perioadă ajutor de stat, a anunţat miercuri publicaţia Handelsblatt, transmite Reuters.
Consiliul de supervizare al Lufthansa, cel mai mare transportator aerian din Europa, a aprobat plăţile la o reuniune care a avut loc la începutul acestei luni. Totuşi, unii reprezentanţi ai angajaţilor au votat contra plăţilor, deoarece ar încălca condiţiile pachetului de salvare, susţine Handelsblatt, citând surse din companie.
Fondul de stabilizare economică al Guvernului Germaniei a salvat Lufthansa de la faliment în timpul pandemiei cu un pachet de sprijin în valoare totală de 9 miliarde de euro. În septembrie, autorităţile de la Berlin au vândut toate acţiunile pe care le mai deţineau la Lufthansa.
Un purtător de cuvânt al Lufthansa a declarat pentru Handelsblatt că banii nu vor fi plătiţi până în 2025, cu condiţia ca totul să meargă bine până atunci, ceea ce înseamnă că plăţile nu vor fi retroactive, ci parte a unui bonus pe termen lung.
Un purtător de cuvânt al Lufthansa nu a răspuns solicitărilor Reuters de a comenta informaţiile publicate de Handelsblatt.
La fel ca restul transportatorilor aerieni, Lufthansa suferă de pe urma unei penurii de angajaţi, după ce numeroşi salariaţi ai companiilor aeriene au părăsit definitiv sectorul după pandemie. Chiar şi Lufthansa a eliminat 30.000 de posturi între 2020 ş 2021, din cauza crizei provocate de pandemie.
În prezent, grupul german, care pe lângă Lufthansa deţine şi companiile Austrian, Swiss, Eurowings şi Brussels Airlines, profită de o relansare puternică a traficului aerian şi în doilea trimestru al acestui an a realizat primul său profit trimestrial din ultimii doi ani.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.