"Mulţi europeni se confruntă cu dificultăţi în ceea ce priveşte plata facturilor la energie şi trebuie să ne asigurăm că nimeni nu este lăsat în frig în această iarnă. Furnizorii de energie, autorităţile naţionale de reglementare, operatorii de sistem şi organizaţiile de consumatori trebuie să acţioneze mai concertat pentru a aborda impactul crizei energetice provocate de războiul atroce al Rusiei împotriva Ucrainei", a spus oficialul european.
Comisarul pentru Energie, Kadri Simson, şi comisarul pentru Justiţie şi Protecţia Consumatorilor, Didier Reynders, au găzduit un eveniment online în cadrul căruia părţi interesate din domeniul energiei au convenit asupra unui set de principii comune pentru a spori sprijinul acordat consumatorilor care se confruntă cu dificultăţi în a-şi plăti facturile la energie, conform unui comunicat al Executivului comunitar.
Printre semnatari se numără reprezentanţi ai organizaţiilor consumatorilor, ai autorităţilor de reglementare, ai distribuitorilor şi ai furnizorilor de energie din Europa, inclusiv ai Bureau Europeen des Consommateurs (BEUC), ai Consiliului autorităţilor europene de reglementare din domeniul energiei, ai Eurelectric, Eurogas, ai European Energy Retailers (EER) şi ai entităţii OSD UE (E. DSO). Aceştia au aprobat în mod oficial o declaraţie comună care încurajează furnizorii, distribuitorii, autorităţile de reglementare şi organizaţiile de consumatori să introducă amânări ale facturilor prin planuri de plată, să evite modificările unilaterale ale contractelor, să furnizeze informaţii mai clare cu privire la consum şi la utilizarea optimizată a energiei şi să protejeze cetăţenii nedeconectându-i în caz de dificultăţi financiare.
În ultimul an, Comisia a furnizat orientări cu privire la o gamă largă de măsuri menite să ajute statele membre să abordeze impactul preţurilor ridicate la energie asupra consumatorilor vulnerabili, cum ar fi reglementarea preţurilor, reduceri ale taxelor specifice şi sprijin direct.
Evenimentul de luni este rezultatul angajamentului pe care Comisia şi l-a asumat în ultimele săptămâni, cu ocazia a două mese rotunde, împreună cu reprezentanţi ai organizaţiilor europene ale consumatorilor, ai autorităţilor de reglementare, ai distribuitorilor şi ai furnizorilor de energie, de a identifica o bază comună pentru luarea voluntară de măsuri suplimentare de protecţie a consumatorilor, pe toată durata iernii, care depăşesc cadrul de reglementare existent.
"Situaţia aceasta extraordinară necesită eforturi comune pentru a ne asigura că niciun consumator nu este lăsat fără alternative în această iarnă. Trebuie să ne asigurăm că aceştia beneficiază de cel mai înalt nivel de protecţie, că sunt suficient de bine informaţi şi că dispun de soluţii. De fapt, de la izbucnirea crizei energetice, au fost identificate o serie de practici neloiale în sectorul energetic, care includ creşteri nejustificate ale preţurilor, publicitate agresivă şi presiuni nejustificate de a schimba furnizorii. Este esenţial să abordăm uniţi astfel de practici", a declarat comisarul pentru Justiţie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.