La începutul anului trecut, mai precis în luna februarie, JP Morgan, cea mai mare bancă americană, a interzis angajaților săi să folosească serviciul ChatGPT. Dar iată că după mai puțin de un an și jumătate de la acea decizie, instituția bancară a lansat propriul său asistent virtual cu ajutorul Open AI, compania din spatele acestei revoluții.
60.000 de angajați
Denumit „LLM Suite”, programul pus deja la dispoziție pentru peste 60.000 de angajați ai unității - sau o cincime din totalul forței de muncă a băncii - ar trebui să îi ajute în îndeplinirea mai multor sarcini zilnice mai mult sau mai puțin dificile, cum ar fi scrierea de e-mailuri sau redactarea de rapoarte.
Reticentă în a expune informații sensibile furnizorilor externi, compania a dorit să implementeze propriul instrument de inteligență artificială generativă (AI). „L-am implementat într-un mod în care să putem opera modelul în timp ce ne protejăm datele”, a declarat recent Teresa Heitsenrether, director de date și analiză pentru JP Morgan. Instituția, care s-a poziționat rapid în cursa AI, își consolidează statutul de lider în domeniu pe Wall Street.
O revoluție asemănătoare internetului
De mai bine de un deceniu, JP Morgan lucrează cu inteligența artificială tradițională, care îi dă o mână de ajutor la întocmirea de previziuni pe termen mediu sau lung, folosind în acest sens date și evoluții istorice. Apariția IA generativă - care se antrenează pe baze de date vaste de informații pentru a produce conținut care pare a fi creat de un om - a determinat conducerea băncii să accelereze lucrurile pe acest segment.
Unitatea are deja 400 de „cazuri de utilizare” AI în treburile ei interne, de la lupta împotriva fraudei, la stabilirea locurilor pentru deschiderea de noi sucursale sau instalarea de ATM-uri, acestea din urmă fiind realizate grație analizei imaginilor din satelit. Potrivit șefului JP Morgan, Jamie Dimon, această tehnologie constituie o revoluție asemănătoare cu electricitatea sau internetul.
Toate marile bănci din SUA caută să profite la maximum de această tehnologie. La Morgan Stanley, consilierii pe probleme privind gestionarea averilor pot economisi până la 15 ore pe săptămână datorită unui nou asistent numit „Debrief” care, printre altele, face rezumatul întâlnirilor pe Zoom cu clienții băncii. Dezvăluit la sfârșitul lunii iunie, acest program dezvoltat cu ajutorul OpenAI va fi pus la dispoziția a 15.000 de administratori de avere.
Un câștig de 170 de miliarde de dolari
Datorită câștigurilor de productivitate pe care le promite, inteligența artificială generativă ar putea crește rezultatele băncilor din întreaga lume cu 9% – sau 170 de miliarde de dolari – până în 2028, potrivit unui raport publicat la sfârșitul lunii iunie de Citigroup.
Dar dacă sectorul are mult de câștigat prin dezvoltarea acestor utilizări, are și mult de pierdut. Sistemele AI sunt eficiente numai atunci când datele furnizate sunt eficiente - ceea ce nu este întotdeauna cazul.
„Dacă entitățile financiare își bazează deciziile pe predicții eronate ale inteligenței artificiale care nu sunt verificate, acest lucru ar putea duce la rezultate care ar putea antrena pierderi economice sau chiar la mișcări dezordonate ale pieței”, a avertizat Banca Centrală Europeană în evaluarea stabilității financiare a anului trecut.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.