"Suntem onoraţi să ajungem în acest punct (n.r. – momentul inaugurării Aeroportului Internaţional Braşov), sunt ani de muncă, sunt ani de dificultăţi pentru că nu a fost deloc uşor să construim acest aeroport. Nu e uşor să faci o casă, dar un proiect atât de complex. A fost nevoie de foarte multă colaborare cu toate instituţiile care concură la deschiderea unui aeroport, în primul rând cu beneficiarul care este Consiliul Judeţean, dar să nu uităm Romatsa, Autoritatea Aeronautică Civilă din România care a verificat şi a stat alături de noi pe tot procesul de construire – fără aceste instituţii nu s-ar fi putut face nimic, precum şi serviciile de terminal, antitero, vamă şi aşa mai departe.
Aeroportul a fost deja certificat ca aeroport internaţional, iar mâine (15 iunie) avem primul zbor oficial", a declarat, într-un interviu acordat DC News, Gabriel Davidescu, Director UTI Construction and Facility Management.
VIDEO:
Ce experiență are UTI Construction and Facility Management în zona de aeroporturi
Gabriel Davidescu: "Compania noastră a realizat lucrări pentru cele mai mari aeroporturi din țară, dar și din Bulgaria și Polonia. Avem competențe extinse atât pe zona de construcții și instalații, în domeniul tehnologiei specific aeroportuare și a sistemelor de securitate, cât și pe segmentul serviciilor integrate de mentenanță.
Am executat toate instalațiile din terminalele de pasageri ale Aeroportului Otopeni și asigurăm mentenanța sistemelor și echipamentelor.
Ca o realizare tehnologică remarcabilă, UTI a modernizat sistemul de supraveghere video pe Aeroportul Henri Coandă Otopeni, implementând soluții de analiză video pe bază de inteligență artificială pentru recunoaștere facială inclusiv pentru persoane care poartă mască, detecție de comportamente suspecte și recunoaștere a numerelor de înmatriculare ale vehiculelor.
Am participat la modernizrea Aeroportul Băneasa, în diversele faze de dezvoltare, începând cu anul 2006. În această locație se regăsesc soluții de securitate moderne. Sistemul de supraveghere video este unul de ultimă generatie, funcționând integrat cu aplicația de management al securității instalată tot de UTI cu mai mulți ani în urmă. Am pus în funcțiune un sistem de control al accesului bazat pe controlere din familia KGuard, dezvoltată integral de specialiștii societății Softrust Vision Analytics.
De asemenea, am instalat un sistem de control și transport al bagajelor produs în România, iar sistemul de automatizare este dezvoltat integral de specialiști din cadrul UTI CFM.
Pentru Aeroportul din Cluj am instalat echipamente de ultimă generație pentru scanarea bagajelor de cală și de mână cu tehnologie de tip computer tomograf, cu radiații X și algoritmi de detecție automată a substanțelor explozive. Acestea sunt integrate cu un sistem de returnare automată a tăvilor, ceea ce simplifică și reduce timpul petrecut pentru controlul de securitate.
Cluj a fost primul aeroport din România în care, datorită noilor tehnologii implementate de compania UTI CFM, pasagerii pot trece de controlul de securitate fără să mai scoată laptop-urile și lichidele din bagajele de mână.
Nu în ultimul rând, pentru domeniul aeroportuar am dezvoltat aplicații care să faciliteze întreținerea sistemelor și echipamentelor specifice unui astfel de obiectiv de infrastructură critică:
BCMag (Baggage Conveyors Management) - Aplicație de management al sistemului de benzi bagaje
LTS (Luggage Transport System ) - Aplicație de tip SCADA pentru controlul bagajelor de cală
ALMA (Airfield Lighting Maintenance Application) – Aplicație de management al mentenanței pentru balizajul luminos
TAMS (Technical Alarms Monitoring System) - Aplicație de monitorizare a alarmelor aferente sistemelor tehnice ale unei clădiri
MentA (Fault Management System) – Aplicație de management al activității de mentenanță
Avem în acest moment lucrări în derulare pe 5 aeroporturi din România:
Extinderea terminalului de plecări al Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj, cel mai mare aeroport regional din România și al doilea ca mărime din țară, după Otopeni
- Extinderea Aeroportului Internațional Sibiu
- Instalarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Satu Mare
- Modernizarea Aeroportului Internațional Kogălniceanu din Constanța
- Instalarea unui sistem de aterizare instrumental de precizie (ILS), pe Aeroportul George Enescu din Bacău."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.