Publicitate
De câțiva ani, start-upuri mici doboară mastodonții de pe piață. Fie că e vorba de Amazon în comerț, de Airbnb în domeniul hotelier, Uber în transporturi, Google și Facebook în media sau Spotify în muzică... Întotdeauna, ”ruptura” este creată de structuri aproape neînsemnate, cum ar fi câțiva oameni înghesuiți într-un garaj și finanțați cu capital de risc.
Cum se explică acest paradox? De ce giganți din diferite sectoare de activitate cu miliarde lor de euro chesltuie pe dezvoltare, cu echipele lor de specialiști și cercetători talentați nu au ideilor celor mici? De ce, spre exemplu, Carrefour nu a inventat Amazon?
Este întrebarea pe care revista Forbes i-a spus-o lui Jeff Bezos. Iar patronul Amazon a explicat print-un singur cuvânt: ”da”. Potrivit spuselor sale, ierarhia tradițională din întreprinderile cu numeroase straturi blochează creativitatea.
”Să zicem că un tânar angajat are o idee nouă pe care vrea să o testeze. El trebuie să-și convingă șeful ierarhic. Acesta trebuie să discute cu șeful lui, care, la rândul lui, se adresează patronului de deasupra lui, și așa mai departe. Și, în acest lanț, este suficient un mic ”nu” ca o idee strălucită de fie îngropată”, a detaliat Bezos. Forța unui start-up este de a învăța să spună ”da” cât mai des posibil.
Desigur, există și eșecuri, nereușite, iar Amazon s-a confruntat în repetate rânduri cu astfel de situații, precum smartphone-ul Fire Fone. Dar această filosofie a ”da” include și eșecul. ”Se știe, știm și noi că nimic nu se poate inventa sau experimenta fără câteva eșecuri”, a intervenit, la rândul lui, Jeff wilke, șeful vânzărilor de la Amazon.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.