După ce Costolo a preluat funcția de CEO al Twitter, el și echipa lui au discutat despre strategia de creștere a companiei cu Jeff Bezos, care deținea o participație, achiziționată cu doi ani mai devreme. Din vorbă în vorbă, Bezos i-a spus, printre altele, lui Costolo că nu poate conduce Twitter așa cum a făcut-o predeceseroul său.
"Nu trebuie să uitați să sunt multe modalități de a dobândi succes. A citi o carte de management sau o biografie, iar cele citite să le aplici, apoi, în practică la cârma unei companii, nu va duce decât la nefericire pentru tine și pentru toți cei din jurul tău", a spus Bezos, cu acel prilej. A fost o discuție deschisă, iar Bezos habar nu avea că vorbele lui vor avea un impact aproape decisiv asupra stilului de conducere a partenerului său de dialog.
Mai mult, Bezos a explicat și cum diferă abordarea lui în afaceri de cea a lui Steve Jobs de la Apple. Jobs și-a ales cu mare atenție proiectele în care se implicat. Lui Bezos, dimpotrivă, ”îi place să facă tot”, astfel încât echipa lui este nevoită, de multe ori, să ducă o muncă acerbă de lămurire, pentru a-l face să renunețe la unele idei.
Costolo este convins că, dacă noul CEO al Twitter, Parag Agrawal, va urma sfatul lui Bezos de a "fi el însuși", ”de a nu copia pe nimeni și de a face lucrurile în felul său”, "totul va fi foarte bine". Sfatul lui Bezos s-a bazat pe propria experiență. În 1994, a renunțat la slujba sa de la o bancă de investiții pentru a lansa Amazon, pe atunci o librărie online. Gigantul comerțului electronic are acum o valoare de piață de 1.490 de miliarde de dolari.
Citește și VILA care bate toate RECORDURILE în SUA. Este IMPRESIONANT VIDEO
Fondatorul Amazon susține că a ajuns la succes asumându-și multe riscuri, amintind lansarea Amazon Prime, crearea Kindle și achiziționarea Whole Foods. "Dacă vii cu o idee de afacere și nu există niciun risc în ea... probabil că a fost deja implementată... și implementată bine. Așa că trebuie să ai ceva care s-ar putea să nu funcționeze și trebuie să accepți ideea că afacerea ta este în mare parte un experiment și că ar putea eșua", a declarat Bezos prin 2019.
În timp ce multe dintre deciziile riscante ale lui Bezos au dus compania sa la succes, au existat și unele care au fost urmate de eșecuri. În 2014, de exemplu, Amazon a trebuit să plătească o amendă de 170 de milioane de dolari pentru telefoanele Fire Phone care nu s-au vândut. În 2019, compania a închis 87 de magazine pop-up și a renunțat la serviciul său de livrare de restaurante. Mai recent, în februarie 2021, statul New York a dat în judecată Amazon pentru "nerespectarea flagrantă a cerințelor de sănătate și siguranță" în unele depozite.
Dar pentru Bezos, riscul este prețul pe care trebuie să-l plătească pentru succes. "Avem nevoie de eșecuri mari dacă vrem să mergem înainte - eșecuri de ordinul miliardelor de dolari. Și dacă nu facem asta, înseamnă că nu ne mișcăm suficient de tare", a spus el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.