Square va plăti 297 de milioane de dolari într-un mix de numerar și acțiuni pentru a deveni proprietarul „majorității semnificative” a Tidal, deși Jay-Z și ceilalți artiști-acționari existenți își vor păstra o parte din acțiunile companiei. Tidal va funcționa independent în cadrul Square, conform unui comunicat al companiei, iar Jay-Z se va alătura consiliului de administrație al Square, notează Bloomberg.
"Idei noi se găsesc la ”intersecții” și credem că există una convingătoare între muzică și economie", a declarat Jack Dorsey, director executiv al Square și Twitter, într-o declarație. Bloomberg News a raportat anterior că Dorsey și Jay-Z, care sunt prieteni, au discutat despre un potențial acord.
Nu este clar cum Square va ajuta Tidal să își construiască afacerea, dar există o mulțime de suprapuneri între industria muzicală și piața existentă a Square, care include plăți și comerț.
Jay-Z a achiziționat Tidal pentru 56 de milioane de dolari în 2015 și a anunțat planurile de a-l transforma în primul serviciu de streaming deținut de artiști.
Citește și: Top 10 averi făcute pe TikTok. Surpriza de pe locul întâi
Muzicienii s-au plâns de mult timp de casele de discuri care îi exploatează și că frustrarea nu s-a diminuat după ce au trecut la pe serviciile de streaming. Spotify Technology SA a construit o afacere de miliarde de dolari folosind muzică creată de milioane de artiști, dintre care mulți se luptă să supraviețuiască.
Dar Jay-Z nu s-a aliat cu niciun artist sărac. Rapperul a recrutat mai mult de o duzină dintre cei mai mari artiști din lume, printre care Rihanna, Kanye West și Calvin Harris, ca aceștia să fie coproprietari. Ei și-au făcut publică viziunea legată de acest serviciu la un eveniment de presă din New York, unde Alicia Keys a declarat că acest moment va schimba istoria muzicii.
Tidal a primit un impuls inițial datorită accesului exclusiv la muzică nouă a lui Jay-Z, Beyoncé și Rihanna, printre altele. Dar serviciul s-a luptat să țină pasul cu serviciile concurente de la Spotify, Apple Inc., Amazon și YouTube toate având baze de clienți mai mari. Ziarul norvegian Dagens Naeringsliv a raportat că Tidal și-a exagerat numărul de abonați și a falsificat datele, acuzații negate de companie. La sfârșitul anului 2019, Jay-Z și-a lansat muzica pe Spotify.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.