Săptămâna trecută, vice-premierul italian Luigi Di Maio le-a spus sindicatelor că Trezoreria şi compania publică de căi ferate Ferrovie dello Stato (FS) ar putea prelua împreună o participaţie de peste 50% din acţiunile Alitalia.
"Nu există niciun plan referitor la renaţionalizarea Alitalia. Nu poate exista decât o soluţie de piaţă", a declarat Giovanni Tria în camera inferioară a Parlamentului italian. Giovanni Tria a adăugat însă că statul ar putea prelua o participaţie la Alitalia, cu condiţia ca operatorul feroviar Ferrovie dello Stato (FS) să vină în prealabil cu o soluţie de piaţă.
În căutarea unui cumpărător
Autorităţile de la Roma sunt în căutarea unui cumpărător pentru compania aerian italiană care trece din nou printr-o perioadă dificilă. Săptămâna trecută, operatorul feroviar Ferrovie dello Stato (FS) a anunţat că a demarat negocieri cu companiile aeriene Delta Air Lines şi easyJet pentru a pune la punct un plan de salvare a Alitalia, plan care ar urma să fie prezentat până la finele lunii martie.
Odată un jucător important în industria transportului aerian european, în ultimii ani Alitalia a avut de suferit de pe urma competiţiei trenurilor de mare viteză şi a transportatorilor low-cost, care au diminuat cota de piaţă şi profiturile sale.
Citește și Italia ar putea prelungi cu şase luni termenul limită
Alitalia are aproximativ 9.200 de angajaţi în regim full-time şi alţi 1.600 sunt plasaţi într-o schemă temporară susţinută de stat. Orice reducere permanentă de personal ar fi un subiect sensibil într-o ţară cu o rată ridicată a şomajului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.