Italia, mega proiect de infrastructură: Va lega Sicilia de peninsulă cu un pod în valoare de 12 miliarde de euro

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Pod
Pod

Guvernul Italiei a anunțat luni că va aloca 12 miliarde de euro pentru construirea unui pod gigant care să conecteze Sicilia cu peninsula, reluând un proiect propus în urmă cu zece ani.

Podul se află de atunci în faza de proiectare, dar compania responsabilă cu supraveghea proiectului a fost închisă în 2013 ca parte a efortului de reducere a cheltuielilor pe măsură ce Italia lupta să controleze datoria publică în creștere, în contextul unei lungi recesiuni economice.

Ministrul Economiei, Giancarlo Giorgetti, a declarat că cele 12 miliarde de euro vor fi investite pe parcursul mai multor ani, cu primele trei tranșe plătite până în 2026, conform Reuters.

Podul care va conecta Sicilia cu regiunea Calabria va avea o lungime de aproximativ 5 km și va include o porțiune centrală de 3,3 km - depășind cu ușurință porțiunea centrală actuală de 2,02 km a podului Canakkale din Turcia, devenind astfel unul dintre cele mai lungi poduri suspendate din lume.

Luna trecută, un consorțiu condus de grupul italian Webuild a declarat că a prezentat o versiune revizuită a proiectului, actualizată conform celor mai recente dezvoltări tehnologice și reglementări tehnice.

 

Unii sunt sceptici cu privire la rezistența podului

 

Acest subiect este extrem de controversat în Italia, atrăgând critici puternice din partea celor care pun la îndoială relevanța construirii podului într-o zonă activă seismic și a celor care susțin că ar fi o risipă de bani dăunătoare peisajului și ecosistemului.

Pe de altă parte, proiectul beneficiază și de susținerea celor care cred că o conexiune rapidă de cale ferată și drumuri ar încuraja economia subdezvoltată din sudul Italiei.

Susținătorii proiectului spun că ar permite navelor de marfă din Canalul Suez să descarce în Sicilia, de unde trenurile ar transporta mărfurile spre nord, reducând necesitatea călătoriilor costisitoare peste Marea Mediterană.

În prezent, mașinile, camioanele și trenurile trebuie să traverseze strâmtoarea care desparte portul Messina și "tocul" Italiei cu feribotul, o călătorie care durează aproximativ 20 de minute de la plecare la acostare.

"Vreau să inaugurez șantierul în vara anului 2024", a declarat ministrul Infrastructurii, Matteo Salvini, liderul partidului de coaliție, care a făcut din pod o prioritate majoră în agenda guvernului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența 0.0011
Zi precendentă 4.9748
USD
Azi 4.7843
Diferența 0.0164
Zi precendentă 4.7679
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7843 RON
GBP flag1 GBP = 5.9378 RON
CHF flag1 CHF = 5.2800 RON
AUD flag1 AUD = 2.9786 RON
DKK flag1 DKK = 0.6668 RON
CAD flag1 CAD = 3.3162 RON
HUF flag1 HUF = 0.0122 RON
JPY flag1 JPY = 0.0308 RON
NOK flag1 NOK = 0.4224 RON
SEK flag1 SEK = 0.4347 RON
XAU flag1 XAU = 424.1384 RON
Monede Crypto
1 BTC = 503438.97RON
1 ETH = 15258.33RON
1 LTC = 612.15RON
1 XRP = 14.93RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17004.88-0.15%
BET-BK3193.80-0.33%
BET-EF924.42-0.10%
BET-FI62377.42-1.70%
BET-NG1228.88-0.08%
BET-TR37498.59-0.15%
BET-TRN36448.56-0.15%
BET-XT1466.07-0.27%
BET-XT-TR3178.08-0.27%
BET-XT-TRN3095.66-0.27%
BETAeRO882.82-0.26%
BETPlus2512.57-0.12%
RTL37887.26-0.10%

Opinii

Profesorul de economie Mircea Coșea
Profesorul Mircea Coșea

Reducerea personalului bugetar: soluție sau populism? Mircea Coșea explică ce este greșit

Profesorul de economie Mircea Coșea oferă o...

Muncitor uzină siderurgică / sursa foto: Freepik.com

UGIR: Privatizările necontrolate pot expune România la riscuri pe termen lung

Apărarea, energia, resursele minerale,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel