Italia susține inițativa Comisiei Europene de a taxa importurile de mașini electrice din China

DCBusiness Team |
Data publicării:
Asamblare auto / sursa foto: Freepik.com
Asamblare auto / sursa foto: Freepik.com

Italia se alătură deciziei luate de executivul european de a taxa importurile de mașini electrice provenite din China care invadează piețele europene.

Italia susține tarifele propuse de Comisia Europeană asupra exporturilor chineze de vehicule electrice, a declarat ministrul italian de externe Antonio Tajani într-un interviu publicat luni, înainte de a se întâlni la Roma cu ministrul chinez al comerțului.

„Susținem taxele pe care le propune Comisia Europeană, pentru a proteja competitivitatea companiilor noastre”, a declarat Tajani într-un interviu acordat cotidianului Corriere della Sera.

Ministrul Wang Wentao se află în vizită în Europa pentru discuții cu privire la acuzațiile Bruxelles-ului privind subvențiile ilegale aplicate de guvernul chinez pentru a stimula exporturuile vehiculelor electrice.

Luni, el a purtat discuții cu Tajani la Roma, dar ministerul italian de Externe nu a făcut nicio referire directă la vehiculele electrice.

Cei doi au discutat despre protecția proprietății intelectuale, comerțul în sectorul agroalimentar și investiții, a declarat Tajani.

Ei au discutat, de asemenea, despre războiul din Ucraina și despre crizele din Gaza și Marea Roșie, Italia solicitând Beijingului să contribuie la soluționarea problemei livrărilor de arme către Rusia și a siguranței transportului maritim în Marea Roșie.

Wang va purta discuții cu vicepreședintele executiv al Comisiei Europene și comisarul pentru comerț, Valdis Dombrovskis, pe 19 septembrie.

„Dorim să lucrăm la un plan comercial bazat pe egalitate, cerem acces egal pentru produsele noastre pe piețele lor. Companiile noastre trebuie să concureze în condiții egale”, a declarat Tajani în interviu, idei pe care le-a reiterat în timpul reuniunii.

Italia a susținut inițial tarifele într-un vot neobligatoriu al membrilor UE în iulie, dar ministrul industriei Adolfo Urso a declarat săptămâna trecută pentru Reuters că se așteaptă la o alternativă convenabilă.

Italia rămâne un important producător de automobile, găzduind mărci precum Fiat, parte a grupului Stellantis. De asemenea, a încercat să convingă producătorii auto chinezi, inclusiv Dongfeng și Chery Auto, să deschidă fabrici pentru a crește producția de vehicule.

În interviul acordat ziarului, Tajani a adăugat că poziția sa nu compromite „bunele relații” ale Italiei cu China.

La sfârșitul lunii iulie, prim-ministrul italian Giorgia Meloni a vizitat China, pentru a întări cooperarea cu a doua cea mai mare economie a lumii și pentru a restabili relațiile comerciale după ce a părăsit programul de investiții în infrastructură Belt and Road (BRI).

Italia a fost singura mare națiune occidentală care a aderat la BRI, unul dintre cele mai ambițioase proiecte comerciale și de infrastructură ale Chinei, în 2019.

Inițiativa a fost puternic criticată de SUA și de alte părți la momentul respectiv.

Lansat de președintele chinez Xi Jinping în 2013, BRI vizează investiții estimate la 1 miliard de dolari în Asia și Europa. Proiectele care includ căi ferate și porturi noi și modernizate vizează conectarea Chinei cu Europa și cu alte părți ale Asiei.

Reacționând la decizia Italiei de a se retrage din program, un purtător de cuvânt al Ministerului chinez de Externe nu a criticat Roma în mod direct, dar a declarat: „China se opune ferm defăimării care dăunează cooperării Belt and Road”.

Președintele Sergio Mattarella este așteptat să viziteze China la sfârșitul acestui an, Tajani făcând parte din această delegație.

Comisia Europeană este pe punctul de a propune tarife finale de până la 35,3% pentru vehiculele electrice construite în China, pe lângă taxa standard de 10% la importul de automobile.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9746
Diferența 0.0008
Zi precendentă 4.9738
USD
Azi 4.4657
Diferența -0.0005
Zi precendentă 4.4662
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 19-09-2024
EUR flag1 EUR = 4.9746 RON
USD flag1 USD = 4.4657 RON
GBP flag1 GBP = 5.9056 RON
CHF flag1 CHF = 5.3003 RON
AUD flag1 AUD = 3.0299 RON
DKK flag1 DKK = 0.6667 RON
CAD flag1 CAD = 3.2874 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0315 RON
NOK flag1 NOK = 0.4222 RON
SEK flag1 SEK = 0.4395 RON
XAU flag1 XAU = 368.9924 RON
Monede Crypto
1 BTC = 276319.74RON
1 ETH = 10669.85RON
1 LTC = 290.32RON
1 XRP = 2.61RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.86% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.55%
6 luni: 5.61%
12 luni: 5.65%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17479.72-0.16%
BET-BK3284.400.02%
BET-EF933.41-0.25%
BET-FI61366.930.47%
BET-NG1231.250.11%
BET-TR38509.65-0.17%
BET-TRN37434.26-0.17%
BET-XT1502.24-0.10%
BET-XT-TR3253.51-0.11%
BET-XT-TRN3169.37-0.11%
BETAeRO968.35-0.33%
BETPlus2586.65-0.20%
RTL38731.78-0.12%

Opinii

Date oficiale / FOTO: Frames

De ce vrea statul să ajute cu 234,5 milioane lei o firmă cu un singur angajat

Statul român a lansat, în această vară, o...

Profesorul Mircea Coșea

Mircea Coșea, sceptic în privința planului industrial al Guvernului

Profesorul de economie Mircea Coșea s-a arătat...

Guvernul are buzunarele goale / Ilustrație: DCBusiness

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt1
NoMy - smt4.5.3
pixel