Mişcarea de protest, organizată de principalele trei sindicate, vine pe fondul sporirii tensiunilor dintre Stellantis şi Guvernul de extremă dreapta din Italia, care acuză producătorul auto că a relocat fabricile de asamblare către ţări cu forţă de muncă ieftină.
Stellantis, al patrulea producător auto mondial, este sub presiune pe plan global pentru a clarifica planurile sale de viitor privind producţia, fiind afectat de sporirea concurenţei şi dificultăţi financiare.
Grupul multinaţional, creat în 2021 în urma fuziunii dintre Fiat-Chrysler şi PSA Peugeot, a înregistrat un declin semnificativ al producţiei la majoritatea fabricilor sale din Italia, în primul semestru din 2024. În ultimii 17 ani, compania şi-a redus producţia din Italia cu aproape 70%.
Luni, Carlos Tavares, directorul general al Stellantis, a indicat într-un interviu că firma nu exclude închideri de fabrici, pe fondul concurenţei din China.
"Nimic nu poate fi exclus. Dacă producătorii auto chinezi îşi asigură în Europa o cotă de piaţă de 10% până la finalul actualei lor campanii, aceasta ar implica un volum de 1,5 milioane de maşini, ceea ce corespunde unui număr de şapte fabrici. Producătorii auto europeni fie vor trebui să le închisă, fie le vor preda chinezilor", a declarat Tavares pentru publicaţia financiară franceză Les Échos.
Luna trecută, Stellantis şi-a înrăutăţit previziunile anuale, pe fondul costurilor mai ridicate pentru revizuirea afacerii sale din SUA şi a concurenţei din China pe segmentul vehiculelor electrice (EV).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.