Compania Electreon Wireless, cu sediul în Israel, construiește prima șosea din Statele Unite care va permite mașinilor electrice să se încarce în timp ce rulează pe carosabil, scrie Business Insider. În acest scop, startup-ul colaborează cu Ford și DTE pentru a implementa, la Detroit, tehnologia de încărcare wireless. Soluție care este folosită deja pe unele șosele din Suedia, Israel și Italia.
Drumul electrificat se va întinde pe o distanță de aproximativ 1,5 km și va fi amplasat lângă Gara Centrală din Detroit, o clădire abandonată pe care Ford o transformă într-un "district de mobilitate inovatoare". Statul Michigan intenționează să aloce 1,9 milioane de dolari pentru acest proiect, despre care Electreon spune că va fi complet operațional până în 2023.
Calea de rulare va încărca vehiculele electrice indiferent dacă acestea sunt în mișcare sau staționează, folosind așa-numita încărcare inductivă, care utilizează unde electromagnetice pentru a transfera energie de la bobine metalice îngropate în subteran la un receptor special, montat în partea de jos a vehiculului electric.
Citește și Țara unde NU EXISTĂ criză energetică. Ghiciți despre cine este vorba?
Citește și Topul celor mai SCUMPE orașe din lume în 2021
Citește și Topul celor mai SCUMPE orașe din lume în 2021
Axios estimează că instalarea receptorului va costa între 3.000 și 4.000 de dolari pentru fiecare mașină. Cu toate acestea, Electreon speră să aducă prețul la aproape de 1.000-1.500 de dolari. Dominic Reuter, de la Insider, a relatat că unul din 5 proprietari de mașini electrice a revenit la volanul unui autoturism pe benzină deoarece alimentarea bateriei s-a dovedit o "bătaie mult prea mare de cap".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.