'Eu sunt în drum spre aeroport, dar am ţinut cu tot dinadinsul să vin aici la dumneavoastră să răspund invitaţiei pentru două motive extrem de simple. Să vă felicit şi să vă urez succes în continuare. Să vă felicit pentru că un proiect care în România a plecat mai târziu decât în alte ţări şi în condiţii nu foarte propice, într-o atmosferă relativ ostilă, a prins avânt, a prins rădăcini şi este acum o experienţă pozitivă. De ce a plecat mai târziu? Probabil că am să încerc să dau o explicaţie. De ce nu a fost momentul cel mai fericit de pornire la drum. Au fost şi raţiuni interne, aş spune că şi motive, raţiuni, externe care au cultivat acest conflict între creditori şi debitori, între bănci şi clienţi, uneori chiar cu înverşunare şi cu exagerare', a declarat Mugur Isărescu.
Isărescu, despre Monitorul prețurilor: Transparenţa nu slăbeşte concurenţa
El a menţionat că mai sunt multe de făcut pentru a recupera întârzierea cu care s-a plecat la drum. De asemenea, trebuie întărite tendinţele pozitive, descurajate cele negative şi să se facă din această variantă de soluţionare a conflictelor o cale de a îmbunătăţi relaţia, încă tensionată din societate.
'Nu foloseşte nimănui războiul dintre bănci şi clienţi şi cultivarea acestui război. Nici abuzul de abuz, ca să spun aşa, cu care ne-am obişnuit în ultima vreme, orice comportament al bancherilor este un abuz, de putere de poziţie, de monopol, nu foloseşte nimănui. Iarăşi să folosesc cuvântul, această noţiune este total abuzată', a declarat Mugur Isărescu.
Guvernatorul BNR a menţionat că nu se poate spune că România este o ţară cu mare tradiţie în domeniul creditării şi că face inovaţie.
'În domeniul acesta al băncilor, al creditării, am plecat relativ mai târziu. A fost şi întreruperea din perioada comunistă. Greu se fac inovaţii în acest domeniu şi mai ales în baza legală a creditului. Creditul rămâne credit. Plăcut, neplăcut, trebuie să-l restitui', a afirmat Mugur Isărescu.
El a precizat că în psihologie, într-o ierarhie de cauze ale nevrozei, imposibilitatea de a rambursa un credit se situează între primele locuri. Conciliatorii CSALB, reprezentanţii consumatorilor şi cei ai băncilor comerciale participă marţi la conferinţa anuală a Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Evenimentul va fi găzduit de Facultatea de Drept Bucureşti.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.