Ministrul Mediului, Gila Gamliel, a explicat că investigațiile au scos la lumină faptul că Emerald, nava din care s-a scurs petrolul, este deținută de o companie libiană și a navigat din Iran în Siria, scrie Haaretz.
Nava ar fi plecat din Iran, oprindu-și sistemul automat de identificare (AIS) - care transmite locația către alte nave din zonă. A repornit AIS în timp ce trecea prin Canalul Suez, apoi a oprit sistemul de identificare când s-a apropiat de coasta Israelului.
Nava a rămas aproape o zi întreagă la câțiva zeci de kilometri de coastă, în apele ce țin de zona economică exclusivă a Tel-Avivului, deversând cantități mari de petrol în perioada 1-2 februarie.
Citește și: Israel: Cel mai grav caz de poluare din istoria țării
Apoi nava s-a deplasat spre Siria și s-a întors în Iran, unde se află și în prezent. Gudronul a ajuns pe țărmurile israeliene pe 17 februarie, la două săptămâni de la presupusa faptă.
Probele de gudron, examinate de Ministerul Protecției Mediului, au arătat că provine din țiței, ceea ce a redus brusc numărul de nave suspectate de la 35 la patru. Două s-au dovedit a fi prea departe, iar alta a fost examinată de autoritățile locale din Spania și de anchetatorii israelieni din Grecia. Al patrulea este Emerald, care se află în prezent în Iran. Sateliții europeni au detectat pata subacvatică pe 5 februarie, dar nu s-a observat adevărata amploare a accidentului până când gudronul nu a ajuns pe plajele Israelului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.