Fabrica va avea o capacitate de 100 de gigawați-oră, suficient pentru a alimenta peste 1 milion de mașini, și va funcționa pe bază de energie regenerabilă, a declarat vineri cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din lume, cunoscut sub numele de CATL. Planificată să fie construită în Debrecen, instalația se va afla în imediata apropiere a clienților BMW AG, Stellantis NV și Volkswagen AG, a precizat CATL.
"Nu există nicio îndoială că fabrica noastră din Debrecen ne va permite să ne consolidăm și mai mult avantajul competitiv, să răspundem mai bine clienților noștri europeni și să accelerăm tranziția către e-mobilitate în Europa", a declarat Robin Zeng, fondator și președinte al CATL.
Uzina din Debrecen, care va fi cea mai mare investiție din Ungaria, va crea aproximativ 9.000 de locuri de muncă, a declarat ministrul adjunct de externe al Ungariei, Levente Magyar, pentru serviciul public de știri MTI. În timp ce CATL nu a precizat când va începe producția, Mercedes a declarat că bateriile vor intra în următoarea sa generație de vehicule electrice, care urmează să fie comercializate începând cu jumătatea deceniului.
Constructorii auto, inclusiv VW și Stellantis, au demarat planuri ambițioase de a produce baterii, în principal cu parteneri, pentru a asigura o aprovizionare suficientă cu componente de bază pentru VE. VW construiește șase instalații numai în Europa, în timp ce Mercedes s-a alăturat Stellantis și TotalEnergies SE într-un parteneriat de 7 miliarde de euro pentru baterii și urmărește un total de opt instalații la nivel mondial. Uniunea Europeană face, de asemenea, presiuni pentru un lanț regional de aprovizionare cu baterii care să reducă dependența de jucătorii asiatici dominanți, conduși de Northvolt AB din Suedia.
"Această nouă uzină CATL europeană de ultimă generație din Ungaria reprezintă o altă etapă importantă pentru extinderea producției de vehicule electrice împreună cu partenerii noștri cheie", a declarat Markus Schaefer, director de tehnologie la Mercedes.
Mercedes a încheiat pentru prima dată un parteneriat cu CATL în 2020, în timp ce BMW este un client de bază pentru fabrica companiei chineze din Erfurt, Germania, care urmează să înceapă producția la sfârșitul acestui an.
Investiția CATL în Ungaria urmează unei avalanșe de alte anunțuri ale companiei privind noi locații pentru baterii, inclusiv o investiție de 14 miliarde de yuani (2 miliarde de dolari) în provincia Shandong din estul Chinei și un proiect de baterii de 13 miliarde de yuani în provincia Fujian, unde își are sediul CATL.
De asemenea, CATL a luat în considerare o investiție de până la 5 miliarde de dolari fie în Mexic, fie în SUA, deși acest anunț a fost amânat după ce președinta Camerei Reprezentanților din SUA, Nancy Pelosi, a călătorit în Taiwan, au declarat persoane familiare cu această chestiune.
Acțiunile CATL au scăzut vineri cu 1,6%. Acestea au scăzut cu 15% în acest an.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.