”Într-o primă fază, turismul spațial va însemna zboruri scurte de 11 minute. Veți avea posibilitatea de a privi stratul superior al atmosferei terestre și de a înțelege cât de vulnerabilă este, în realitate, planeta noastră. Toți cei care au avut norocul de a ajunge măcar o dată în cosmos recunosc că experiența i-a schimbat, într-o măsură mai mică sau mai mare. În orice caz, ei au înțeles cât de extraordinar de minunat este Pământul, cât de mic și de fragil este el. Este ceea ce noi nu pricepem aflându-ne aici, jos”, a spus Bezos într-un interviu acordat postului de televiziune CBS.
În ianuarie, compania Blue Origin, fondată de miliardarul american, a efectuat a zecea lansare test a navetei suborbitale New Shepard, destinată turismului spațial. Nava a fost numită în onoarea primului astronaut al NASA, Alain Shepard, cel care, în 5 mai 1951, a realizat primul zbor suborbital de 15 minute la bordul aparatului Mercury, care s-a ridicat la o altitudine de 187,4 kilometri.
Citește și Un gigant se prăbușește? Avertismentul lui Jeff Bezos, miliardarul lumii
Blue Origin este una dintre companiile americane priviate care intenționează să ofere zboruri turistice regulate în spațiu. Planuri similare au prezentat Virgin Galactic și SpaceX.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.