"Această alianţă este de importanţă strategică pentru Europa. Ea face ca Europa să rămână competitivă în raport cu SUA şi China". a declarat Bruno Le Maire într-o conferinţă de presă. "În acest proiect vor fi investite 5 până la 6 miliarde de euro", din care o subvenţie publică de până la 1,2 miliarde euro, pentru care Comisia Europeană şi-a dat acordul de principiu, a dezvăluit Bruno Le Maire.
"Obiectivul nostru nu este doar de a acoperi cererea industriei auto din Europa. Vrem să exportăm la nivel european, să dovedim că bateriile cu eticheta "made in Europe" sunt o garanţie a calităţii", a declarat la rândul său Peter Altmaier.
Germania, cea mai mare economie europeană vrea să îşi protejeze producătorii auto, în contextul în care industria auto mondială se pregăteşte să înceteze să mai producă motoare pe combustie internă.
Citește și: Baterii mașini electrice. Merkel: Visul nostru, să le producem în UE
În prezent, segmentul producţiei de baterii pentru autovehiculele electrice este dominat de firma japoneză Panasonic Corp, alături de producătorii sud-coreeni Samsung SDI Co şi LG Chem şi firma chineză Contemporary Amperex Technology Co (CATL).
Comisia Europeană a lansat în anul 2017 propria sa alianţă în domeniu, European Battery Alliance (EBA), în ideea de a sprijini dezvoltarea producţiei europene de baterii pentru autovehiculele electrice. Până acum, firma suedeză Northvolt este singurul producător european serios în acest domeniu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.